چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: 36 روستای هدف گردشگری در سطح 31 استان کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند.

دبیر کمیته راهبردی ملی گردشگری روستایی و عشایری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با اعلام این خبر افزود: این تعداد روستا، با هدف شناساندن نقاط جذاب و توریستی کشور به علاقه‌مندان گردشگری داخلی و خارجی و نیز جذب توریسم شناسایی شده‌اند.

نمازی در خصوص ملاک انتخاب این روستاها به ایسنا گفت: گستردگی استان، تنوع اقلیمی‌منطقه، آثار تاریخی و فرهنگی و نیز وسعت استان از جمله معیارهای انتخاب این روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری بوده است.

وی تصریح کرد: کتاب راهنمای گردشگری این روستاها به دو زبان فارسی و انگلیسی و در شش جلد چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی در این کتاب، 60 موضوع از جمله اطلاعات مورد نیاز گردشگران، فصل مناسب بازدید از روستا، صنایع دستی دامی‌ و کشاورزی منطقه، صنایع دستی روستا‌، اماکن خدماتی و رفاهی، امکانات و زیرساخت‌ها و نیز آداب و سنن خاص روستا آورده شده است.

نمازی با بیان این که چاپ این کتاب 500 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت اظهار امیدواری کرد تا نیمه‌ اول سال آینده این کتاب به زیر چاپ رفته و آماده‌ توزیع باشد.

وی همچنین از اجرای پروژه‌های گردشگری در 160 روستای دارای بافت تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح‌ها که از نیمه‌ دوم سال 83 آغاز شده‌اند، از محل اعتبارات استانی تأمین مالی گشته‌اند.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان برنامه‌ چهارم توسعه طرح‌های گردشگری در تمامی ‌روستاهای هدف گردشگری کشور به مورد اجرا درآید.

این مقام مسئول در ادامه، از ساخت پنج کمپینگ عشایری در پنج استان کشور خبر داد و گفت: این کمپینگ‌ها که هر یک اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال نیاز دارد، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان ایجاد خواهد شد.

کد خبر 3121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز