شهرداری تهران امسال خدمات گسترده‌تری را در مقایسه با آنچه سال قبل انجام شد، در ایام اربعین حسینی به زوار عتبات عالیات ارائه خواهد داد.

پیاده روی اربعین

اين خبري بود كه شهردار تهران در ديدار با استاندار نجف آن را مطرح كرد. به گفته محمدباقر قاليباف، مديريت شهري تهران اميدوار است همكاري‌هاي گسترده‌تري را با تمامي شهرهاي عراق به‌ويژه شهر نجف داشته باشد.

قاليباف همچنين در ديدار با جواد حسين الياسري به اين نكته هم اشاره كرد كه به‌دليل فراهم نشدن فرصت براي گسترش همكاري‌ها با شهر نجف، خوشحال نيست. شهرداري تهران از اربعين سال گذشته خدمات گسترده‌اي را به زائران حسيني آغاز كرده است. استقرار ايستگاه‌هاي خدمات رساني در مرز مهران و طول مسير شهرهاي نجف تا كربلا ازجمله اقدامات شهرداري تهران بود. قرار است اين امكانات و خدمات در سال‌جاري نيز با توان بيشتري ادامه داشته باشد.

شهردار تهران در ديدار با استاندار نجف با بيان اينكه در سفرهايي كه به شهر نجف داشته‌ام بارها بر اين نكته كه هيچ‌گونه محدوديتي براي همكاري با اين شهر نداشته و نخواهيم داشت، افزود: ما حاضر به گسترش روابط در زمينه‌هاي مختلف مديريت شهري بوده و هستيم اما بايد تأكيد كنم كه اين فرصت تاكنون فراهم نشده است. قاليباف با اشاره به اينكه ان‌شاءالله در اين دوره تصميمات خوبي براي گسترش روابط گرفته شود، اذعان داشت: ما انگيزه ديني، انقلابي و به‌خصوص انگيزه خدمت‌رساني به زوار را داشته و داريم و معتقديم كارها در اين راستا بايد با سرعت به پيش رود. شهردار تهران همچنين از احتمال سفر خود به شهر نجف در ايام اربعين خبر داد.

استاندار نجف نيز در اين ديدار با بيان اينكه ما از كشور عراق و شهر نجف؛ شهر انبيا و حوزه‌هاي علميه به پايتخت ايران اسلامي آمده‌ايم و سلام گرم شهروندان عراقي را به شما ابلاغ مي‌كنيم، گفت: هيأتي كه امروز به تهران آمده خواستار برقراري روابط گسترده با شهرداري تهران است. جواد حسين الياسري با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره توجه ويژه‌اي به كشور عراق دارد و اين تصادفي نيست، افزود: ما 2كشور شيعه هستيم و روابط گسترده‌اي در تمامي زمينه‌ها ميان دولت‌ها وجود دارد اما متأسفانه از اين روابط تاكنون استفاده مناسبي براي پيشرفت شهر نجف در زمينه‌هاي مختلف نشده است. وي تصريح كرد: همواره كمك جمهوري اسلامي ايران به ملت عراق وجود داشته و بايد تأكيد كنم جمهوري اسلامي ايران نخستين كشوري بود كه دولت عراق را به رسميت شناخت.

الياسري با تأكيد بر اينكه ما اميدواريم بتوانيم از تجربيات شهرداري تهران و شخص شما بيش از پيش استفاده كنيم، عنوان كرد: در حال حاضر شهرداري تهران يك شهرداري شناخته شده در ميان شهرهاي مختلف است. وي تأكيد كرد: اين شناخت نه فقط در منطقه خاورميانه بلكه در كل جهان وجود دارد و شهردار شهر تهران توانسته پيشرفت‌هاي اين شهر را به دنيا نشان دهد. بايد تأكيد كنم كه ما خواستار امضاي يك تفاهمنامه و گسترش روابط با تهران هستيم.

  • استفاده از تمام ظرفيت براي خدمت

شهردار پايتخت در حاشيه ديدار با استاندار شهر نجف، در جمع خبرنگاران نيز از توسعه روابط بين تهران و نجف خبر داد. قاليباف با بيان اينكه استانداري نجف يكي از خيابان‌هاي اصلي شهر نجف را به نام حضرت امام (ره) نامگذاري كرده است به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران اشاره كرد كه به موجب آن قرار است شهرداري اقدامات زيربنايي و كارهاي زيباسازي اين خيابان را انجام دهد. وي با تأكيد بر اينكه همكاري‌ها ميان 2شهر در زمان اربعين بيش از پيش گسترش خواهد يافت، تصريح كرد: در سال گذشته حضور زوار در 2شهر نجف و كربلا بسيار چشمگير بود كه اين حضور به‌خاطر علاقه‌مندي مردم به اماكن مقدسه 2شهر بسيار طبيعي است. شهردار پايتخت خاطرنشان كرد: خوشبختانه هماهنگي‌هاي بسيار خوبي در داخل كشور ميان مجموعه مديريت شهري تهران، وزارت كشور، راه و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي برقرار شده است. وي با بيان اينكه تمامي دستگاه‌ها از تمام ظرفيت‌هاي خود براي خدمات رساني به زوار استفاده خواهند كرد، عنوان كرد: سال گذشته فرصت بسيار كمي براي هماهنگي داشتيم اما امسال توانستيم زيرساخت‌ها را تا حدود بسيار زيادي فراهم كنيم. ان‌شاءالله امسال همه دستگاه‌ها بتوانند سرويس مناسبي را به زوار ارائه دهند. قاليباف با تأكيد بر اينكه همكاري زوار با مسئولان بايد گسترده و بيش از سال قبل باشد، تصريح كرد: خدمات رساني به مردم از نقطه‌اي كه سفر خود را آغاز مي‌كنند، آغاز مي‌شود و تا لب مرز ادامه خواهد داشت. اميدوارم امسال شاهد مشكلات كمتري براي عبور مردم عزيزمان از مرز به سمت عراق باشيم. به گفته شهردار تهران، اين نهاد نيروهاي خود را در نقاط مرزي شلمچه، چزابه و مهران مستقر كرده و با كمك بقيه دستگاه‌ها سرويس مناسبي را به زوار خواهد داد. همچنين شهرداري تهران خدماتي را در داخل شهر عراق خواهد داشت كه بيشتر خدمات به نظافت و رفت و روب شهر اختصاص دارد.

  • آغاز فعاليت‌هاي شهرداري تهران در نجف اشرف

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: هم‌اكنون اقداماتي در زمينه نظافت، رفت و روب و... در شهر نجف اشرف آغاز شده است. مجتبي عبداللهي با اشاره به بازديد خود از شهر نجف اشرف و برگزاري جلسه با مسئولان اين شهر گفت: در اين نشست درخصوص هماهنگي‌هاي لازم براي خدمات‌رساني به زائرين بر موضوعاتي چون نظافت و رفت و روب، فضاي سبز، ترافيك و... بحث و تبادل نظر شد. وي در ادامه با بيان اينكه در همين راستا ما اقداماتمان را در شهر نجف آغاز كرده‌ايم، گفت:هم‌اكنون اقداماتي در شهر نجف اشرف آغاز شده است و درنظر داريم تا از توان نيروهاي بومي نيز بهره ببريم.

کد خبر 312076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha