همشهری آنلاین: ده نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در یک مناظره تلویزیونی در کنار یکدیگر ظاهر شدند. دونالد ترامپ به شدت مورد حمله لفظی رقبایش قرار گرفت. جب بوش نیز مارکو روبیو، رقیب اصلی‌اش را از حمله و انتقاد بی‌نصیب نگذاشت.

republicans

به گزارش خبرگزاري دولتي آلمان دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی، در مناظره انتخاباتی که شامگاه چهارشنبه (۶ آبان/ ۲۸ اکتبر) از تلویزیون پخش شد، در همان ابتدای کار مورد حمله لفظی رقبایش قرار گرفت.

جان کیسیچ، فرماندار اوهایو، با اشاره به تلاش ترامپ برای ورود به کاخ سفید گفت: «ما می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم که توانایی انجام این کار را ندارد.» او طرح‌های مالیاتی ترامپ و بن کارسون را "رؤیاپردازانه" توصیف کرد. کیسیچ همچنین از طرح پیشنهادی ترامپ برای ساختن دیواری در مرز آمریکا با مکزیک انتقاد کرد.

ترامپ هدف این طرح خود را جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به کشور خوانده و گفته بود که "در میانه ‌این دیوار می‌توان یک در ورودی ساخت تا هر کسی که به طور قانونی اجازه آمدن به کشور ما را دارد، بتواند وارد شود."

ترامپ دولت مکزیک را مسئول تأمین هزینه‌های ساخت این دیوار دانسته بود. او در این مناظره انتخاباتی که در دانشگاه شهر بولدر در ایالت کلرادو برگزار شد، از طرح خود دفاع کرد. ترامپ ۶۹ ساله با اشاره به سوابق کاری‌اش، در تمجید از خود گفت که هیچ کس به اندازه وی توانایی کاهش بدهی‌ها را‌ ندارد: «من ده‌ها هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ام و تنها کسی هستم در اینجا که می‌تواند چنین ادعایی بکند.»

بن کارسون، جراح مغز بازنشسته که طبق نظرسنجی مشترک "نیویورک تایمز" و شبکه تلویزیونی "سی‌بی‌اس" با پشت سر گذاشتن ترامپ، اکنون نفر اول جبهه جمهوری‌خواهان است، در دفاع از طرح‌های اقتصادی و مالیاتی‌اش چندان موفق نبود.

  • روبیو؛ "برنده مناظره"

جب بوش، برادر جرج دبلیو بوش‌رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در این مناظره مارکو روبیو، سناتور ۴۴ ساله فلوریدا را به شدت مورد حمله لفظی قرار داده و او را متهم کرد که بیشترش وقتش را به فعالیت‌های انتخاباتی اختصاص داده و از وظایفش در مقام سناتور کوتاهی کرده است.بوش در انتخابات پیش‌رو مارکو روبیو را رقیب اصلی خود قلمداد می‌کند. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که محبوبیت جب بوش رو به کاهش داشته است.

روبیو نیز انتقادات جب بوش را بی‌پاسخ نگذاشته و گفت: «ظاهرا یک نفر به شما گفته، اگر به من حمله کنید، به نفع‌تان است.»

بسیاری از ناظران مارکو روبیو را چهره برجسته این مناظره دانسته و عملکرد وی را بهتر از سایر رقبا ارزیابی کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوامبر سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود. حزب جمهوری‌خواه و حزب دمکرات اوایل سال آینده میلادی نامزدهای اصلی خود برای شرکت در این انتخابات را انتخاب خواهند کرد.

در اردوی دمکرات‌ها شانس گزینش هیلاری کلینتون به عنوان نامزد اصلی بیش از دیگران است.

کد خبر 311944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha