چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه نشر شهر در فراخوانی عمومی از ناشرانی که علاقه مند به شرکت در پنجمین نمایشگاه یاد یار مهربانند خواست تا با ثبت نام اولیه دراین نمایشگاه حضور یابند.

به گزارش همشهری آنلاین دراین فراخوان که فرم ثبت نام آن در سایت اینتر نتی این موسسه وابسته به شهرداری تهران به نام یاد یار مهربان قرار دارد تا کنون 44 ناشر ثبت نام  کرده اند و شرایط کتابهای ارسالی و چگونگی آن آمده است.
برابر اطلاعیه منتشره از سوی موسسه نشر شهر  در این نمایشگاه که با مشارکت وزارتخانه‏های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برگزار می‏شود به بیش از 6500 مدرسه در سطح شهر تهران و حومه، طبق روال سال‏های گذشته کتاب اهدا می‏شود.

همچنین قرار است  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز کتابخانه‏های مدارس، با پرداخت نیمی از اعتبار موردنیاز شهرداری تهران را در این امر یاری ‏کند. همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری در اهدای کتاب مدارس، سومین تجربه در راستای جلب همکاری و مشارکت سایر دستگاهها در موضوع کتابخوانی دانش‏آموزان به‏شمار می‏رود و این تجربه، سال گذشته در تهران و اردیبهشت‏ماه سال جاری در شهر اصفهان با موفقیت به انجام رسیده است.

    سلسله نمایشگاههای یاد یار مهربان که امسال به استقبال پنجمین دوره خود می‏رود، به منظور تسهیل در امر انتخاب کتاب توسط مدارس، فهرست کتابهای عرضه شده در نمایشگاه را از طریق سایت اختصاصی نمایشگاه اعلام می‏کند. همچنین دعوتنامه‏های رایانه‏ای مخصوص هر یک از مدارس نیز در نیمه دوم مهرماه برای مدارس ارسال خواهد شد و همه مدارس شهر تهران می‏توانند کتاب‏های جدید و مورد نیاز خود را که از سال 84 به بعد به چاپ رسیده از طریق این نمایشگاه تأمین کند.

    در نمایشگاه یادشده، امکان انتخاب و دریافت کتاب‏های موردنیاز از سوی مدیران مدارس و کتابداران با روش کاملاً مکانیزه فراهم است. یادآور می‏شود کلیه ناشران و مؤلفان تا ابتدای مهرماه فرصت دارند نمونه کتاب‏های واجد شرایط خود را به دبیرخانه نمایشگاه ارسال نماید و هیأتی متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کتاب‏های مناسب و منطبق به نیاز مدارس را بررسی و انتخاب می‏کنند.

 

کد خبر 31169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز