دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

پنجمین نمایشگاه یاد یار مهربان آبان ماه از سوی مؤسسه نشر شهر با مشارکت وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مدت یک هفته در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری این نمایشگاه، امیرمسعود شهرام نیا رئیس ستاد برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه علم در کشور، مؤسسه نشر شهر همه ساله اقدام به برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان می‌کند که امسال نیز پنجمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در نمایشگاه امسال، شهرداری بودجه‌ای برابر 2/1 میلیارد تومان را جهت برگزاری اختصاص داده و در این راستا وزارت ارشاد هم به همین میزان اعتبار تأمین کرده است.

این در حالی است که از مجموع 4/2 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به نمایشگاه میانگین کمک به هر مدرسه در تهران از لحاظ کتاب رقمی معادل 4 میلیون ریال است که البته این سهم در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است.

وی ایجاد تعامل بیشتر میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری را از نتایج این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: تجهیز کتابخانه‌های مدارس، ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس اولویت اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرعامل مؤسسه نشر شهر، همچنین از برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان به صورت یک طرح ملی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: امسال این نمایشگاه در اصفهان نیز برگزار شد و بر اساس اعلام آمادگی وزارت ارشاد قرار است در آینده نزدیک این نمایشگاه به دیگر شهرهای کشور گسترش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس فراخوان اعلام شده تاکنون بیش از 400 ناشر برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و حدود 10 هزار عنوان کتاب را به دبیرخانه نمایشگاه پیشنهاد کرده اند که پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان زمان ثبت نام به 5/1 برابر افزایش یابد.

کد خبر 32342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز