همشهری آنلاین: رتبه ایران در رتبه‌بندی وبومتریکس، صدور فراخوان جدید جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد در دی ماه، آغاز انتخاب رشته‌های دانشگاهی بدون آزمون و ... اهم تیترهای آموزش عالی در ۲۴ ساعت گذشته هستند.

Package
  • رتبه ايران در رتبه‌بندی وبومتریکس

ایرنا: وبومتریکس با انتشار رتبه‌بندی ماه ژوئیه 2015 دانشگاه‌هاي جهان اعلام کرد که ایران با دو پله ترقی در ميان 587 دانشگاه، رتبه 37 جهان را كسب كرد. رتبه‌بندی وبومتریکس که از سال 2004 به ارزیابی دانشگاه‌ها براساس وب سایت آنها می‌پردازد، کشورهای دنیا را نیز بر اساس تعداد دانشگاه‌های برترشان رتبه‌بندی می‌کند.

آمریکا با در اختیار داشتن حدود 60 درصد از دانشگاه‌ها در طبقه نخست و انگليس و کانادا هر کدام با پنج دانشگاه و تفاوت در تعداد دانشگاه‌های سایر طبقات به ترتیب رتبه دوم و سوم جهان را در اختیار دارند.

  • فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه ‌طباطبائی 2 مدرک دریافت می‌کنند

تسنيم: دكتر غلامرضا ذکیانی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه ‌طباطبائی با بيان اينكه فارغ‌التحصیلان اين دانشگاه از سال آینده دو مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبه هیت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائي، فارغ‌التحصيلان دانشگاه علاوه بر مدرک علمی، مدرک مهارتی نيز دريافت مي‌كنند كه این موضوع براي آگاهي داوطلبان، در دفترچه کنکور سال آینده درج می‌شود.

وي با بيان اينكه «مدرک مهارتی» در ازاي گذراندن دوره‌ مهارت‌های چهارگانه شامل مهارت‌های زندگی، مهارت هفت‌گانه کامپیوتر، کارآفرینی و یادگیری زبان خارجه در حد مکالمه و دوره‌های آموزشی هنری در مركز آموزش دانشگاه علامه طباطبائي، به فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه اعطا مي‌شود.  

  • شهادت دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد در سوریه

تسنيم: نوید خلیفه، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) از شهادت «امین کریمی» دانشجوی مقطع کارشناسی رشته برق الکترونیک دانشگاه آزاد در سوريه خبر داد و گفت: این شهید در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و در ایام تاسوعا و عاشورا در حین انجام مأموریت در حومه شهر حلب در سوریه به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسيد.

  • دي ماه؛ صدور فراخوان جديد جذب هيئت علمي دانشگاه آزاد

فارس: دكتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با اعلام اينكه دومین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در سال ۹۴، در دی ‌ماه صادر می‌شود، گفت: پیش‌بینی مي‌شود در فراخوان جديد بیش از 3 هزار متقاضي ثبت‌نام کنند.

  • آغاز انتخاب رشته‌های دانشگاهی بدون آزمون

ایرنا: دكتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اينكه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 94 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است، گفت: پنحشنبه 7 آبان ماه آخرين مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته داوطلبان است. برای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌ تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال 94 شرکت کرده یا شرکت نکرده باشند، می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مربوط ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

کد خبر 311642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha