همشهری آنلاین: اولتیماتوم وزیر علوم به جریان‌های سیاسی، اعلام راهبرد وزارت اطلاعات، آخرین وضعیت لایحه «مقابله با تقلب علمی»، وعده بورسیه‌ای وزیر خارجه آلمان به دانشجویان ایرانی و ... از اهم اخبار آموزش عالی یکشنبه ۲۶ مهر است.

بسته
  • وزير علوم: جریان‌های سیاسی اجازه حضور در محیط دانشگاه‌ها ندارند

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع روساي دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، ضمن تاکید بر ضرورت پویایی و نشاط در فعالیت‌های سیاسی دانشجویان، گفت: جریان‌های سیاسی در محیط دانشگاه‌ها اجازه حضور ندارند و دانشگاه‌ها هرگز به باشگاه و خانه احزاب تبدیل نخواهند شد.

  • راهبرد وزارت اطلاعات در خصوص دانشگاه‌ها

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: حجت‌الاسلام محمود علوي وزیر اطلاعات در جمع روساي دانشگاه‌هاي كشور با بيان اينكه «وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند آرامش و امنیت اساتيد و دانشجويان را براي تدريس و پرسش با اطمینان‌خاطر فراهم كند»، گفت: راهبرد وزارت اطلاعات در خصوص دانشگاه‌ها، ابراز عقاید و افکار با دلایل منطقی و متقن است. امنیت با هماهنگی دانشگاهیان و با هزینه کمتر در مراکز آموزش عالی ایجاد می‌شود و ما کاملاً معتقدیم که همراهی دانشگاهیان با سیستم اطلاعاتی کشور، نقش موثری در ایجاد آرامش و امنیت دارد.

  • همكاري كشورهاي مذاکره‌کننده در پروژه‌هاي هسته‌اي اساتید ایرانی

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر مجید تخت‌روانچی معاون وزارت امور خارجه در گردهمایی روسای دانشگاه‌های کشور، با يادآوري افزايش زمینه همکاری‌های علمی بین‌المللی برای دانشگاه‌های کشور در شرایط پس از برجام، گفت: بر اساس برجام، کشورهای مذاکره‌کننده متعهد شده‌اند در توسعه دانش هسته‌ای ایران در رشته‌های مختلف علوم هسته‌ای مشارکت کنند، لذا وزارت امور خارجه آمادگی دارد پروژه‌های اساتید ایرانی را که مرتبط با علوم هسته‌ای است دریافت کرده و زمینه تحقیق و توسعه بیشتر را برای آنان فراهم کند.

  • اعلام پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94

ایرنا: حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 در روز دوشنبه 27 مهر ماه بر روي سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org خبر داد. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 در صبح و بعد ازظهر روزهای چهارشنبه 15، پنجشنبه 16 و جمعه 17 بهمن ماه سال گذشته در 62 شهرستان و 102 حوزه امتحانی برگزار شد.

  • آخرين وضعيت لایحه «مقابله با تقلب علمی» از زبان معاون رئيس‌جمهور

ایرنا: دكتر الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بيان اينكه لایحه «مقابله با تقلب علمی» از سوی دولت در دست تدوین و تهیه است، گفت: این لایحه هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در دست بررسی است و بزودی لایحه نهایی آن در دولت مطرح می‌شود. بر اساس این لایحه برای کسانی که عمدی اقدام به فروش متقلبانه مطالب علمی می‌کنند، مجازات در نظر گرفته می‌شود. البته در این زمینه اکنون نرم‌افزاری نیز تهیه شده است تا کسانی که اقدام به نشر پایان‌نامه‌های تقلبی می‌کنند، به واسطه این نرم‌افزار مطالب آنان قابل شناسایی باشد.

  • وعده بورسیه‌ای وزیر خارجه آلمان به دانشجویان ایرانی

تسنیم: اشتاین‌ مایر وزیر امور خارجه آلمان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران، با بيان اينكه ارتباطات علمی ایران و آلمان از سردی روابط سیاسی رنج می‌برد، به تحصیل 6 هزار دانشجوی ایرانی در آلمان اشاره كرد و گفت: شاید شرایطی فراهم شود تا دانشجویان ایرانی با بورسیه‌های بیشتری در آلمان حضور یابند.

  • کاهش پذیرش ۲۰ هزار نفری در رشته‌هاي پزشكي دانشگاه آزاد

مهر: دكتر سیدعلی ابطحی معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامي از کاهش ظرفیت مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: بر اساس توافق با وزارت بهداشت در مورد رشته‌محل‌هایی که پیش از این و در سال‌های ۸۰ و ۸۱ بیش از حد توان‌شان ظرفیت پذیرش دانشجوی داشته‌اند، تصمیم‌گیری و مقرر شد آمار پذیرش آنها را کاهش دهیم. بر اين اساس، تا حدود ۲۰ هزار دانشجو در رشته‌محل‌های کارشناسی کاهش دادیم که این موجب ارتقای کیفیت شد و در عوض این ظرفیت را در توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری به کار گرفتیم.

کد خبر 310848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha