مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

سیدمحمد فخار: مترو از آن دست حمل ونقل‌های درون‌شهری است که همواره با اعداد و ارقام شگفت‌انگیزش، کمک بزرگی به جابه‌جایی شهروندان می‌کند.

مترو

حالا اگر اين مترو قرار باشد به كمك كلانشهري چون تهران بيايد،‌ مي‌تواند به آساني موجب پيشرفت و توسعه زيرساخت‌هاي تردد شهري شود. امروز تهران از شبكه حمل و نقل زيرزميني خود براي جابه جايي حدود 3 ميليون نفر در روز بهره مي‌گيرد اما اين تنها بخشي از قابليت‌هاي شبكه حمل و نقل ريلي پايتخت است.

مسئولان شهري در اين بخش تمام توانايي خود را به كار گرفته‌اند تا ظرفيت تردد در شهر را به سرعت افزايش دهند تا مترو، حمل و نقل كارآمدتري براي مردم باشد. در اين راه تامین واگن، نقش مهمي در مسير توسعه بيشتر شهر دارد. امروز در تمام شبكه مترو، سرفاصله موجود با سرفاصله بالقوه تفاوت اساسي دارد و با تأمين واگن بيشتر مي‌توان اين سرفاصله را تا حدود 2 دقيقه كاهش داد.

ميانگين سرفاصله موجود هم اكنون در تمام خطوط و در طول روز حدود 4 دقيقه است و واگن‌هاي بيشتر مي‌تواند اين خلأ را جبران كند. امروز خطوط مترو روزانه بیش از3 میلیون نفر را جا‌به‌جا می‌کنند؛ این در حالی است که روی همین ایستگاه‌ها و با همین خطوط می‌توان ظرفیت جا‌به‌جایی مسافر را افزایش داد.

مترو

کد خبر 311518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha