همشهری آنلاین: روحانی در مراسم افتتاح خط ۳ متروی تهران ضمن تشکر از زحمات مدیریت شهری و دست اندرکاران توسعه مترو را توسعه صنعت و اشتغال دانست و گفت: امروز تهران زیبا، تمیز و آبروی نظام است.

حسن روحانی

سما نوشت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه نیمه شمالی خط 3 متروی تهران در ابتدای سخن‌های خود نیز با تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر تهران و مدیر عامل و همچنین مهندسان و کارگران مترو، به روند ایجاد مترو در تهران اشاره و خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالم که در سالروز دفاع مقدس قرار د اریم. روزی که راه آینده را برای ما مشخص کرد. درود ما به روان پاک همه شهدا و تقدیم همه جانبازان و ایثارگران و همه آنهایی که در این راه تلاش کردند. درود ما به روح امام بزرگوار که راه ایستادگی و عزت و سربلندی را به ما و ملت مان آموخت و به حمدلله به پرچمداری رهبر انقلاب امروز ادامه پیدا می کند. امروز ملت ما در همه صحنه ها با مقاومت شان حماسه آفریدند.
وی ادامه داد: در بخش صنعت و مدیریت شهری کار بزرگی انجام شده است. از شهردار، شورای شهر و مدیرعامل مترو که با شیرینی تلاش و کارشان را توضیح دادند و از همه مهندسان و کارگران وهمه آنها که کمک برای توسعه مترو می کنند تشکر می کنیم.

رئیس جمهوری افزود: درهمین لحظه یاد از اولین روزی که راجع به مترو در آغاز مجلس دوم صحبت مترو شد، افتادم که من نماینده مجلس بودم. آن زمان در اینکه بودجه مترو را از بودجه عمومی بدهیم یا نه بحث بود که آنجا تصمیم گرفته شد بحث مترو تهران به جد دنبال شود. الحمدلله کار شروع شده و قدم های خوبی برداشته شده است. امروز احساس می کنیم در کلانشهرها واقعا نمی شود مشکل حمل ونقل را روی زمین حل کنیم. یا باید در هوا حل کنیم یا زیر زمین. اولی گران است اما دومی در دنیا بیش از یک قرن پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه احداث مترو هم موجب صرفه جویی در زمین می شود و هم سرعت تردد را بیشتر می کند، گفت: این بدان معنا نیست که روی زمین کاری نکنیم بلکه بهترین راه برای حمل ونقل شهری در کلانشهرها؛ باصرفه ترین، سریعترین و عادلانه ترین راه برای تردد است.

روحانی با تاکید بر عادلانه بودن سیستم مترو اظهار کرد: در بزرگراه تفاوت خودروها باعث می شود همه یکسان از بزرگراه استفاده نکنیم و عادلانه نمی شود اما در مترو عادلانه همه کنار هم از هر قشری قرار دارند.

رئیس جمهوری ادامه داد: به لحاظ حمل ونقل که نیاز به مسیر صحیح پایدار داریم بهترین سیستم مترو است که هم ارزان تر است و هم برای محیط زیست خیلی مطلوب است. در حال حاضر یکی از مشکلات ما محیط زیست است. یکی از منکرات خطرناک آلودگی هوا، خاک و فضاست. نهی از منکر یعنی تلاش کنیم آلودگی ها را در این موارد از بین ببریم. از معروف ها هم سالم سازی هواست که یکی از راه هایش توسعه مترو ست.

روحانی تاکید کرد: اینکه می گویند خدا به عمرتان برکت دهد در مترو مصداق می یابد. از طریق تردد با مترو خدا به عمر انسان برکت می دهد چون در وقت صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم بابهره مندی از بهترین معماری ایرانی اسلامی مترو را تزیین کنیم، گفت: خارجی ها وقتی به ایستگاه مترو سر می زنند مترو معرف فرهنگ و تمدن ماست. نحوه استفاده از بلیت، پله برقی ها و... به عنوان سبک زندگی مهم است که صداسیما، دولت، مردم و شهرداری باید دراین فرهنگ سازی یاری دهند.

روحانی همچنین بیان کرد: شهردار تهران می گوید کمک کنیم مترو را گسترش دهیم. کاملا درست است. باید دست به دست هم دهیم مترورا توسعه دهیم. حداقل 7خط مترو را تکمیل کنیم. مترو برای ما صنعت می آورد. اشتغال می آورد و تنها موضوع حمل ونقل نیست. ورودی های اطراف مترو هم حتی فرصت است. مهم است درست استفاده کنیم و از همه مهم تر مردم را راضی کنیم.البته راضی کردن مردم دوجا صورت می گیرد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت رضایت مردم تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی اگر کار بزرگ انجام دهیم و به مردم خدمت کنیم درواقع هم رضایت خدا را فراهم کرده ایم و هم خدمت به انقلاب است.

حسن روحانی با بیان اینکه اکنون تهران شهری تمیز و زیباست، گفت: هرکس وارد تهران می شود از این زیبایی و تمیزی لذت می برد. تهران آبروی ماست. زیرا مرکز ایران است. انشالله گردشگر هم در آینده در تهران بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما که به تعبیر بیگانگان در حال توسعه است، توانست با شش کشور جهان بشیند و حقش را بگیرد اظهارکرد: به قول یکی از مذاکره کنندگان ما برای کلمه به کلمه این مذاکرات جنگیدیم.

روحانی ادامه داد: این مذاکرات حتما از مذاکرات افتخار آمیز تاریخ ایران است. در دنیا یک کشور پیدا نمی شود که بگوید سر ایران کلاه رفته حتی دشمنانمان مانند صهیونیست ها هم به دلیل دشمنی شان تاکید دارند ایران همه چیز گرفته است. البته از عصبانیت‌شان.

رییس جمهور ادامه داد: ما مجبور کردیم شورای امنیت سازمان ملل را که درهفتدمین سال عمرش - درحالی که هفتاد سال پیش اولین قطعنامه هایش درباره خروج نیروهای خارجی از ایران بود- در این قطعنامه اخیر که پیرو مذاکرات بود حقوق رسمی ملت ایران را به رسمیت می شناسد. تا کنون سازمان ملل به هیچ کشوری نگفته حق غنی سازی دارید اما به ایران حق رسمی داد و 6 قطعنامه ظالمانه قبل در این خصوص را لغو کرد.

روحانی تاکید کرد: دولت نماینده مردم اگر نباشد هیچی نیست و هرچه دارد از پشتیبانی مردم دارد. بنابراین باید گفت در این مذاکرات ملت ما توانست خواسته هایش را به کرسی بنشاند. ما در دفاع مقدس در جنگ و با مذاکرات بر جنگ پیروز شدیم.
این برای توسعه ، اشتغال و راحتی مردم بود. در مترو نیز هم فناوری است و هم صنعت صورت می گیرد و همین وضعیت استو یعنی برای راحتی و اشتغال و توسعه صنعت فعالیت می شود. هرچه روی پای خودمان بایستیم مهم است. صحبت شهردار تهران مهم است که می گوید ما امروز می توانیم صادرات فنی مهندسی مترو داشته باشبم و تحصیلکرده هاو قشر داشگاهی و جوانان ما از این طریق پیشرفت کاری داشته باشند.

حسن روحانی خاطرنشان کرد: از شورای شهر، شهردار، مدیرعامل مترو و.... همه متشکرم. کار در عمق 40 یا 60 متری زمین کار سختی است. من از طرف مردم به شما تبریک می گویم. دولت هر کمکی لازم باشد انجام می دهد. امیدواریم از طریق بند ق که مجلس باز کرده است مشکلات بودجه مترو رفع می‌شود.

کد خبر 308137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha