مراسم تجلیل از مهندسان و سازندگان خط۳ متروی تهران برگزار شد؛ طولانی‌ترین و یکی از سخت‌ترین خطوط مترو که ساخت مسیر ۳۷کیلومتری‌‌اش از جنوب غرب تا شمال شرق تهران‌ رکورد اجرای نهایی ایستگاه‌ را طی ۷۵روز به ثبت رساند و به تازگی تعدادی از ایستگاه‌هایش نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

اين در حالي است كه قرار است به گفته كتيرايي نماينده پيمانكاران و مشاوران اين خط، ديگر ايستگاه‌هاي آن تا پايان سال به‌ترتيب آماده بهره‌برداري شوند.«مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي» عبارتي بود كه هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو روز گذشته در سخنان خود آن را محقق شده و به عينيت درآمده در روند ساخت خط3 دانست و به همين دليل نه‌تنها از سازندگان رديف اول احداث اين خط بلكه از تمامي كاركنان مترو تقدير كرد.

وي فعاليت در مترو را كاري دشوار و مجموع چندين صنعت دانست و گفت: 2سال پيش بعضي‌ها مي‌گفتند خط3 كار سختي است و بهتر است خط ديگري را كار كنيد اما ما نشان داديم كه مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. درچند‌ماه با كمك همه مهندسان، پيمانكاران و مشاوران اين كار را به اتمام رسانده و عقب‌ماندگي ايجاد شده را طي اين مدت جبران كرديم؛ اقدامي كه هيچ‌كس تصور نمي‌كرد تا قبل از پايان سال به اتمام برسد.

مديرعامل شركت مترو خاطرنشان كرد كه اينگونه كاركردن از همان جنس كاركردن در دوران دفاع‌مقدس بود كه با همكاري و پذيرفتن يكديگر انجام شد و بايد آن را به الگويي براي خودمان تبديل كرده و بتوانيم باز هم اينگونه عمل كنيم. درويشي افزود: كار در مترو ديده نمي‌شود. بيش از 10هزار نفر زير اين خيابان‌ها كار مي‌كنند كه ديده نمي‌شوند و من ازهمدلي و همكاري تمامي آنها تشكر مي‌كنم و اميدوارم با همين همدلي و با استفاده از همين الگو، پروژه بعدي كه خط متروي فرودگاه است به انجام برسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از مشاوران و پيمانكاران اين پروژه نيز تشكر كرد. به گفته درويشي اگر به فهرست بهاي دولت نگاه شود پيمانكاران پروژه خط3، 40درصد كمتر از قيمت پيمانكارهاي دولت كار كرده‌اند.

مديرعامل مترو با تأكيد بر اينكه امروز قادريم حتي بدون وارد كردن يك قطعه پيچ خارجي، مترو را بسازيم از آرزوي خود كه تحقق مديريت جهادي در مترو بود سخن گفت و افزود: امروز اين موضوع محقق شده و مصداق مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي در اين پروژه عيني شد.

بوربور از اعضاي هيأت مديره شركت مترو نيز طي سخناني اظهار كرد كه درويش در تصميم‌گيري‌هاي خود كاري به هيأت مديره ندارد و ما به‌دنبال اقدامات ايشان، مصوبه صادر مي‌كنيم و اگر غير از اين بود اين پروژه تا 2سال ديگر هم به نتيجه نمي‌رسيد.

کد خبر 309283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha