مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

متروی تهران با جابه‌جایی بیش از ۲.۵ میلیون مسافر در طول روز توانسته است در کنار رکوردهای خیره‌کننده، نیاز مردم در زمینه حمل‌ونقل ریلی را تا حد زیادی مرتفع کند.

به گفته محسن نايبي، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران، در حال حاضر بيش از 2 دهه از حركت نخستين قطار گذشته و امروز بيش از 6ميليارد سفر توسط متروي تهران انجام شده است.نايبي با اشاره به اينكه امروز متروي تهران يك وسيله لوكس و شيك نيست و يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است اظهار داشت:

مترو اكنون يك باور است و يك صنعت به شمار مي‌آيد. بايد همگي بسيج شويم تا مردم از هوايي پاك بيشتر بهره‌مند شوند و زمان آن فرارسيده كه شعار «هر تهراني يك كارت بليت مترو» محقق شود. در اين زمينه بليت‌هاي جديد كاغذي به چرخه سيستم مترو وارد شده‌اند. بليت‌هاي كاغذي جديد مجهز به فناوري QR كد در چرخه سيستم مترو هستند و براي نخستين بار در كشور است كه از بليت‌هاي حاصل از اين فناوري در سيستم حمل‌ونقل كشور استفاده مي‌شود.

با استفاده از اين فناوري مي‌توان جلوي هرگونه سوءاستفاده و تقلب همانند كپي كردن بليت‌ها را هم گرفت. همچنين در آينده نزديك امكان استفاده از گوشي‌هاي هوشمند جهت خريد الكترونيكي اين بليت فراهم مي‌شود. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران تصريح كرد:

جايگاه امروز مترو در سرآمدي، اول بودن در ارزاني بليت و پاكيزگي در ميان 10متروي برتر دنيا و جايگاه بيستم به لحاظ ظرفيت، نشان‌دهنده تلاش فراوان در اين صنعت است. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به اينكه هم اينك شاهد ورود نسل جديد بليت مترو به چرخه حمل‌ونقل ريلي هستيم گفت: در آينده‌اي نه چندان دور تلفن‌هاي همراه نيز با كاركردي ديگر نقش بليت مترو را بر عهده خواهند داشت. وي همچنين تصريح كرد: زيرگذر فرهنگي مترو را به‌عنوان محلي براي آشنا ساختن نسل جوان از تحولات ديروز و امروز قرار داده‌ايم تا در اين مكان ميزبان نخبگان و كارشناسان و متخصصان در زمينه‌هاي گوناگون باشيم.

کد خبر 314075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha