همشهری آنلاین: عربستان به وجود حدود ۲۲۸۵ حساب بانکی در این کشور که همگی آنها از تروریسم حمایت می‌کنند، اذعان کرد.

۲۲۸۵ حساب بانکی حامی تروریست ها در عربستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری المعلومه عراق، وزارت کشور عربستان اعلام کرد: 2285 حساب بانکی در خاک این کشور وجود داردکه به پولشویی و حمایت از تروریسم متهم هستند.

وزارت کشور عربستان در آمارهای جدیدی از تأمین مالی تروریسم در داخل عربستان در صفحه خود در توییتر اعلام کرد: 61 درصد از اعلام جرائم مربوط به حمایت از تروریسم در سال 2014 میلادی که اداره حسابرسی مالی دریافت کرده است به نهادهای مالی و 31 درصد نیز به شهروندان و افراد خارجی مقیم عربستان مربوط می شود.

وزارت کشور عربستان افزود 88 درصد از اعلام جرائم پولشویی که اداره حسابرسی مالی در سال 2014 میلادی دریافت کرده است به نهادهای مالی مربوط می شود.

به گفته وزارت کشور عربستان ، اداره حسابرسی مالی 505 درخواست برای مشخص کردن برخی حسابهای مشکوک مالی که در پولشویی یا حمایت از تروریسم به کار می رود ارائه کرده است.

وزارت کشور عربستان تصریح کرد اداره حسابرسی نیز 2285 حساب بانکی را که به استفاده در پولشویی یا حمایت از تروریسم مشکوک هستند بررسی کرده و دستگاه قضایی نیز به 975 مورد مربوط به جرائم حمایت از تروریسم و هشت مورد در ارتباط با پولشویی رسیدگی کرده است.

به گفته وزارت کشور عربستان اداره حسابرسی همچنین 143 درخواست بین المللی برای دریافت اطلاعاتی در خصوص موارد مشکوک به حمایت از تروریسم دریافت کرده است.

کد خبر 311467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha