همشهری آنلاین: در حملات هوایی جنگنده های سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته به دو جزیره عقبان و کدمان در دریای سرخ یکصد نفر به شهادت رسیدند.

۱۰۰ شهید در حملات سعودی به دو جزیره یمنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری یمن استریت، در این حملات دهها نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده های سعودی و بالگردهای آپاچی همراه با ناوهای جنگی ائتلاف سعودی ماهیگیران یمنی را در این دو جزیره هدف قرار دادند و از رسیدن امدادگران به آنها جلوگیری کرده اند.

در حمله جنگنده های سعودی به شهرک "حیدان" در استان صعده یازده نفر از اعضای یک خانواده سیزده نفری به شهادت رسیده و دو تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

یک بازار هم در استان حجه هدف حملات هوایی رژیم سعودی قرار گرفت که بر اثر آن دهها نفر را شهید و زخمی شدند. در حملات هوایی عربستان به قایق های صیادی در شمال استان حدیده یمن هم دهها نفر شهید و زخمی شدند.

در بمباران منطقه الشوارق در شهر رازح در استان صعده توسط جنگنده های متجاوز عربستان یک زن یمنی به شهادت رسید و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن شرایط زیستی مردم این کشور را بر اثر مسدود ماندن بنادر ورودی و فرودگاههای این کشور از سوی نیروهای رژیم سعودی فاجعه آمیز و نقض آشکار قوانین جنگی توصیف کرد.

اسماعیل ولد شیخ احمد گفت: تاکنون 5 هزار و چهارصد نفر از مردم این کشور جان خود را بر اثر درگیری ها و بمباران های ائتلاف به رهبری عربستان از دست داده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 بدون مجوز سازمان ملل، به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن عبدر به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

آمارهای جدید نشان می‌دهند، در حملات عربستان به یمن ، 7 هزار نفر کشته و حدود 14 هزار نفر زخمی شده‌اند.

کد خبر 311358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha