همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با بیان این که چندین برابر تخت‌های فعلی نیازمند ایجاد تخت و ساخت بیمارستان‌های استاندارد جدید روانپزشکی هستیم تاکید کرد: بیمارستان‌های روانپزشکی در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش وب دا، دكتر سيدحسن هاشمي در حاشيه بازديد از مركز آموزشي درماني روانپزشكي ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به كمبود تخت ويژه بيماران اعصاب و روان و با بيان اينكه متأسفانه به بيماران اعصاب و روان كم توجهي شده است، گفت: با وجود 40 هزار بيمار اعصاب و روان در كشور متأسفانه تنها امكان بستري كمتر از 10 هزار نفر از اين تعداد را داريم و اين در حالي است كه 50 درصد اين بيماران از بيماري خود مطلع نيستند و يا اصلاً براي درمان مراجعه نمي‌كنند.

وي با بيان اينكه بايد بيمارستان‌هاي جديد روانپزشكي براي رفع كمبودها در كشور ساخته شود، عنوان كرد: اگرچه اين امر در كوتاه مدت ميسر نيست اما دولت درخصوص توجه ويژه به حوزه روانپزشكي و سوختگي اهتمام ويژه‌اي دارد و از هيچ نوع حمايتي دريغ نخواهد كرد.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه چندين برابر تعداد تخت فعلي نيازمند ايجاد تخت جديد براي بيماران اعصاب و روان هستيم، گفت: براي رفع كمبودها همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

وي همچنين با قدرداني از موفقيت‌هاي علمي و كسب رتبه‌هاي برتر گروه روانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي ايران و اساتيد اين بيمارستان از آغاز اجراي ارائه مشاوره‌هاي سلامت روان براي هشت ميليون نفر جمعيت كشور خبر داد و ابراز اميدواري كرد با اهتمام جدي دولت در مسئله اشتغال و رفع مشكل بيماري به عنوان يكي از بروز بيماري‌هاي رواني، شاهد كاهش تعداد اين بيماران در كشور باشيم.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه بيماران اعصاب و روان مظلوم واقع شده‌اند، عوامل مؤثر فراواني را در بوجود آمدن اختلالات رواني مؤثر دانست و از آن جمله به مسئله بيكاري، تغيير سبك زندگي، كم شدن صله رحم، بالا رفتن سطح توقعات و تجمل گرايي و .... اشاره کرد.

وي با بيان اينكه نشاط عمومي و افزايش آن در جامعه مي‌تواند از بروز چنين بيماري‌هايي كم و به درمان بيماران كمك كند نيز گفت: امروز در طب نوين تمامي اين بيماري‌ها قابل درمان است و اگرچه 50 درصد مبتلايان به اين نوع بيماري‌ها از بيماري خود اطلاع ندارند و يا به پزشك مراجعه نمي‌كنند به نظر مي‌رسد بايستي در حوزه بهداشت عمومي بيماريابي صورت گيرد تا با شناسايي زودهنگام چنين بيماري‌هايي نسبت به درمان آن نيز اقدام شود.

وی در خصوص دارو و هزینه های درمانی بیماران اعصاب و روان نیز گفت: این بیماران باید دوره طولانی دارو مصرف کنند، داروهایشان بسیار پر هزینه است، حمایت های بیمه از آنان کم است و اخیرا بیمه ها تسهیلاتی را ایجاد کرده اند و امیدواریم حمایت ها در این بخش افزایش یابد.

کد خبر 311098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha