همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تشکیل کمیته مشترک بین ایران و فرانسه برای ارتقاء روابط در حوزه سلامت بسیار موثر است.

دیدارها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حسن هاشمی این اظهارات را در دیدار صاحبان صنایع دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی فرانسه عنوان کرد.

هاشمی که به منظور بحث و گفت و گو در زمینه چارچوب های تفاهم نامه نظام سلامت میان ایران و فرانسه به این کشور سفر کرده است در این دیدار به نیاز ایران به یکصد هزار تخت جدید بیمارستانی در 10 سال آینده اشاره کرد و گفت: در این زمینه با شرکت های مختلف خارجی و داخلی مشغول مذاکره هستیم.

ضرورت ارتقای کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی ، گسترش و ارتقای بخش های اورژانس، انتقال خون ،پالایشگاه و نیز ساخت بیمارستان از جمله موارد مورد تاکید وزیر بهداشت بود.

هاشمی، اظهارکرد: دولت به رغم مشکلات اقتصادی؛ طی دو سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در زمینه سلامت انجام داده است که تاکید ویژه رییس جمهوری بر ساخت بیمارستان های زنجیره ای ، گسترش ناوگان اورژانس ، انتقال خون و نیز ساخت و تولید واکسن، گواه این موضوع است.

وی، مهم ترین سرمایه ایران را نیروی دانشمند جوان کشور عنوان کرد و افزود: ملت ما طی سه دهه گذشته ثابت کرده است که ملتی توانمند است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و به ویژه سفر آتی رییس جمهوری اسلامی ایران ، تاثیر شگرفی بر گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.

کد خبر 310519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha