همشهری‌آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان این وزارتخانه، شهرداری تهران و سازمان انرژی هسته‌ای جهت ساخت بیمارستان هسته‌ای در تهران گفت: باید با همین الگو در سایر استان‌های کشور و با خلق ثروت و تامین اعتبار شاهد توسعه بخش‌های بهداشت و درمان و رفع کمبودها باشیم.

دکتر سید حسن هاشمی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح چهارم آبان ماه در آيين امضاي تفاهم‌نامه ساخت اولين بيمارستان هسته‌اي كشور در بوستان ولایت با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و قدرداني از رييس سازمان انرژي اتمي و شهردار تهران در فراهم شدن مقدمات ساخت این بيمارستان ابراز اميدواري كرد که همه هموطنان به ويژه ساكنان جنوب شهر تهران بتوانند از آثار و برکات اين بيمارستان با به روزترين تجهيزات نوين دنيا بهره ببرند.

وي همچنين در ابتداي سخنان خود با مرور خاطره‌اي از يكي از سفرهايش به شهر رفسنجان گفت: در اين سفر به موقوفه‌اي سر زدم كه واقف آن اين محل را در سال 1330 براي انجام امور درماني وقف كرده و در وقف‌نامه خود آورده بود از اين مكان براي توسعه خدمات پزشكي هسته‌اي بهره گرفته شود . این نشان می دهد که 60 سال پيش فناوري پزشكي هسته‌اي وارد كشور شد. اينكه يك خير نيكوكار هموطن استفاده از فناوري هسته‌اي در حوزه سلامت را در موقوفه خود مورد تاكيد قرار داده از قدمت اين فناوري و بهره‌برداري از آن در كشور دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اينكه سرمايه كشور ما تنها منابعي همچون نفت و گاز نيست، تاكيد كرد: سرمايه اصلي دانش، تخصص و جوانان برومند و نيروهای متخصصي هستند كه در تمامي عرصه‌ها به ويژه حوزه پزشكي خوب درخشيده‌اند.

دکتر هاشمی همچنين بهره‌گيري از توان متخصصان داخلي در ساخت بيمارستان جديد هسته‌اي كشور را موفقيتي برشمرد كه پيشتر از آن بي‌بهره بوده‌ايم، گفت: روزگاري پزشكان خارجي درمان هموطنان را به عهده داشتند اما خوشبختانه امروز در تمامي زمينه‌ها از متخصصين مرد و زن بهره‌منديم و علاوه بر خدمات نوين پزشكي در حوزه اقدامات تشخيصي نيز به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست يافته‌ايم.

وی با بيان اينكه خوشبختانه كشور امروز در حوزه پيوند اعضا بي بديل است، به انجام 600 پيوند كبد در داخل کشور اشاره و تاكيد كرد: براي ساخت بزرگترين بيمارستان هسته‌اي كشور نيز پيش از بهره‌برداري، پیش بینی های لازم برای تامين نيروي انساني متخصص و فوق تخصص ، انجام شده است.

بر اساس گزارش وب دا، وزیر بهداشت همچنين با اشاره به عدم زيرساخت مناسب در حوزه بهداشت و درمان در برخی از نقاط شهر تهران و حاشيه آن تاكيد كرد: انشا لله با همكاري شهرداري تهران بتوانيم چهره محروميت در حوزه درمان را از شهر تهران بزداييم .

دکتر هاشمی همچنين يادآور شد: اگر در گذشته زيرساخت‌هاي مناسب درماني در شهر تهران ايجاد شده بود، امروز مردم طعم شيرين خدمت اجراي طرح تحول سلامت را بهتر احساس مي‌كردند.

وی گفت: متأسفانه در برخي نقاط تهران مردم بيمارستان هم نداشتند كه اميدواريم با همكاري شهرداري تهران بزودي شاهد ساخت بيمارستان‌هاي مجهز و اضافه شدن تخت بيمارستاني در این شهر باشيم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار ديگر با قدرداني از حمايت مديريت شهري تهران يادآور شد: بايد با همين الگو در ساير استان‌هاي كشور و با خلق ثروت و تامين اعتبار شاهد توسعه بخش‌هاي بهداشت و درمان و رفع كمبودها باشيم.

دکتر هاشمی با اشاره به اينكه متاسفانه در گذشته به بخش سلامت كم توجهي شده است، تاکید کرد: اولين بخشي كه تا چهار سال پيش در رديف نخست انتقادهاي مردم و نارضايتي آنان از ارائه خدمات صورت می گرفت، حوزه بهداشت و درمان بوده و بحمدا... از آغاز دولت يازدهم و اجراي برنامه تحول نظام سلامت شاهد بيشترين رضايتمندي مردم از حوزه بهداشت و درمان هستيم.

وی با تاكيد بر اينكه سرمايه گذاري در حوزه سلامت ايران را كشوري بي‌رقيب در منطقه خواهد كرد بار ديگر بر خدمات گسترده فناوري هسته‌اي در حوزه سلامت نظير راديوداروها و ابزارهاي نوين تشخيصي پزشكي تاكيد و ابراز اميدواري كرد براساس تفاهم‌نامه‌اي كه امروز میان شهرداری تهران ، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت به امضا رسيد شاهد آغاز حركت نويني در منطقه و دنيا باشيم كه زمينه‌ساز ارائه خدمات مناسب و بهره‌گيري از دانش فناوري هسته‌اي در حوزه سلامت است.

کد خبر 311599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha