همشهری آنلاین: تا دو سال دیگر پیشرفته‌ترین اتوبوس‌های خودران و بدون نیاز به راننده جهان در دو نقطه شلوغ کالیفرنیا و سنگاپور به راه خواهند افتاد.

رونمایی از نسل جدید اتوبوس‌های خودران تمام برقی

به گزارش مهر، این اتوبوس جدید توسط شرکت فرانسوی EasyMile طراحی و ساخته شده و قرار است در پارک‌های تجاری کالیفرنیا و سنگاپور به کار گرفته شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اتوبوس EZ۱۰ با برخورداری از ویژگی خودران بودن آن هم به طور کامل، از سال ۲۰۱۷ به سرویس‌دهی خواهد پرداخت.

بدون شک مهم‌ترین ویژگی این فناوری جدید فقدان فرمان در آن است. قرار است بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها سرویس‌دهی در این پارک‌ها را آغاز کنند.

این فناوری جدید برای به کارگیری در مسافت‌های کوتاه (در حد کم‌تر از دو کیلومتر) طراحی شده است. از این رو استفاده از آن در مواردی نظیر فرودگاه‌ها، مراکز شهری و پارک‌های تجاری در نظر گرفته شده است.

شرکت سازنده هنوز برنامه‌ای جهت استفاده از این اتوبوس‌های جدید در جاده‌ها ندارد.

اتوبوس EZ۱۰ ظرفیت حمل تا ۱۲ مسافر را دارد و این درحالی است که فناوری مشابهی که هم اکنون در برخی کشورهای جهان به کار گرفته می‌شود، به نام Pathfinder تنها ظرفیت حمل دو مسافر را دارد.

اتوبوس ساخت شرکت فرانسوی کاملا برقی بوده و یک باتری لیتیوم یونی پیشرفته در آن تعبیه شده است که در مدت ۸ ساعت شارژ کامل می‌شود. بدین ترتیب اتوبوس تا ۱۲ ساعت قابل استفاده بوده و تا ۸۰ کیلومتر نیز حرکت خواهد کرد.

سرعت میانگین این اتوبوس ۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر آن نیز ۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

کد خبر 310800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha