مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در میشیگان آمریکا شهر کوچکی ساخته می‌شود که صرفا برای تردد خودروهای بدون راننده است.

به گزارش مهر، این ابتکار عمل بی‌سابقه با هدف آزمایش دقیق عملکرد خودروهای بدون راننده پیاده می‌شود تا نواقص موجود در طراحی و کارکرد آن‌ها در زمان به کارگیری در خیابان‌های شهرهای سراسر جهان مشخص و برطرف شود.

از مؤلفه‌های مهم این شهر مخصوص می‌توان به تقاطع‌های پیچیده، خط‌کشی‌های گیج‌کننده در کف خیابان‌ها و عابران پیاده مکانیکی اشاره کرد.

در حقیقت تلاش شده تا با به کارگیری مجموعه بزرگ و پیچیده عوامل تأثیرگذار در بروز اختلالات ترافیکی، ضریب دقت این دسته از خودروها مورد آزمایش دقیق قرار گیرد.

خودروهای بدون راننده‌ای که در این شهر به حرکت در می‌آیند مجهز به حسگرهای مخصوصی هستند. این حسگرها در کنار الگوریتم‌های مخصوصی که برای رانندگی در چنین وضعیتی تعریف شده‌اند مانع از برخورد خودرو با عابران پیاده مکانیکی می‌شوند که به طور ناگهانی از لابه‌لای خودروهای پارک شده به وسط خیابان می‌آیند. بدین ترتیب محققان می‌توانند از ضریب دقت عملکرد این حسگرها در دنیای واقعی مطمئن شوند.

در این شهر کوچک که توسط گروهی از محققان دانشگاه میشیگان اداره می‌شود تونل‌های متعدد و سطوح جاده‌ای غیرمتعارف نیز به چشم می‌خورد و حتی در گوشه و کنار آن درختان بزرگی کاشته می‌شود که سایه خود را بر خیابان‌ها می‌اندازند. به گفته محققان این فاکتورها برای حسگرهای خودروهای بدون راننده گیج‌کننده به شمار می‌آیند با این حال به خوبی نشان خواهند داد که آیا تأثیر منفی بر عملکرد آن‌ها در حین حرکت در خیابان‌ها خواهند داشت یا نه؟

کد خبر 274732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha