همشهری آنلاین: پرسپولیس تهران در روزی که به یاد نخستین بازی بدون کاپیتانش هادی نورزی به میدان رفته بود آنقدر جنگید تا با شکست زمین را ترک نکند.

هانی نوروزی

به گزارش همشهري آنلاين، جمعه 24 مهر، در تاريخ باشگاه پرسپوليس به يادگار خواهد ماند.

بازيكنان بزرگي در طول تاريخ از دنيا رفته‌اند و در كشور ما نيز چنين بوده است اما معمولا اين بازيكنان در دوران بعد از بازي و بازنشستگي درگذشته‌اند. اما اين‌بار پرسپوليس كاپيتان مودب خود را در حين فصل از دست داده بود و جمعه 24 مهر آمده بود تا بدون او بازي كند.

بازي با مراسمي دراماتيك و زيبا شروع شد، مراسمي كه فضاي سوگ و غم را با خود به همراه داشت.

پرسپوليس تهاجمي آغاز كرد چون مي‌خواست پيروز اين بازي باشد. اما ياران علي دايي از همين ويژگي استفاده كرده و با يك بازي دفاعي اميد به ضد حمله داشتند.

حملات پرسپوليس جواب نمي‌داد، ضد حمله‌هاي دندان‌گيري نيز از سوي صبا خلق نمي‌شد تا اينكه در دقيقه 19 محمد قاضي با يك ضربه و حركت زيبا و برخلاف جريان بازي تك گل صبا را به ثمر رساند.

در ادامه بازي پرسپوليس چند بار خلق موقعيت كرد و حتي يك بار توپ سركش خالقي‌فر به تير دروازه خورد اما هنرمندي حامد لك و عدم دقت بازيكنان پرسپوليس اجازه نمي‌داد اين حملات به گل تبديل شود.

سرانجام در دقيقه 85 طارمي گل تساوي را به ثمر رساند.

بعد از گل وي به همراه تمامي بازيكنان پرسپوليس به سراغ هاني نوروزي فرزند مرحوم هادي نوروزي رفتند او را در آغوش كشيدند و لحظات عاطفي زيبايي خلق كردند.

در دقايق آخر اين بازي بازيكنان پرسپوليس بي‌تابي مي‌كردند كه اين موضوع باعث بروز صحنه‌هاي خشني شد كه سرانجام آن اخراج نورمحمدي از پرسپوليس و  دهنوي از صبا همراه بود.

اين بازي كاملا تحت تاثير سوگ هادي نوروزي بود؛ علي دايي كه عادت دارد در بازي‌هايش پرهيجان ظاهر شود و بارها با صداي بلند با داوران صحبت كند، چنين رفتاري نداشت، بازيكنان صبا نيز در يك فضاي سنگين بازي مي‌كردند حتي محمد قاضي بعد از به ثمر رساندن گل خوشحالي متداول را انجام نداد.

اين بازي بيش از آنكه رويكردي ورزشي داشته باشد، رخدادي عاطفي بود كه براي مدت‌هاي مديد در حافظه‌ تاريخي ليگ برتر باقي خواهد ماند.

کد خبر 310582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha