همشهری آنلاین: مردم انقلابی و شهیدپرور پایتخت ایران با حضور گسترده در آیین تشییع پیکر شهید سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، ضمن تجدید بیعت با اهداف شهدای والامقام، پیغام ایستادگی خود را مقابل دل سیاهان داعشی و کوردلان تکفیری، به گوش اربابان و حامیان این گروه های تروریستی رساندند.

تشییع

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مراسم تشییع پیکر سردار همدانی صبح یکشنبه از حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، پیکر سردار همدانی بر دوش دوستداران و سوگوارانش با همنوایی «یا حسین یا حسین» در جایگاه تعبیه شده در حسینیه قرار گرفت و دقایقی بعد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد همقطار دیرین خود به سخنرانی پرداخت.
محسن رضایی در این سخنرانی از خدمات 40 ساله سردار همدانی گفت و اینکه مجاهدت و مبارزه این فرمانده والامقام در تاریخ اسلام بی سابقه است.

با پایان سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم حاضر در حسینیه پیکر سردار همدانی را بار دیگر بر دوش گرفته و به دریای خروشان از ملتی پیوستند که در آستانه ماه محرم به بدرقه مسافر جدید کاروان شهدا آمده بودند.

مسئولانی هم بودند و پا به پای مردم، در آیین بدرقه پیکر سردار همدانی حضور داشتند؛ محسن رضایی و سیدیحیی صفوی فرماندهان اسبق و سابق و محمدعلی جعفری فرماندهان کنونی سپاه، سردار قاسم سلیمانی، حسین فریدون برادر رییس جمهوری، وزیران نیرو، دفاع، آموزش و پرورش و راه، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و رییس بنیاد شهید. رییس قوه قضاییه هم بود.

و مردمی که با حضور گسترده خود پرچم «تا آخر ایستاده ایم» و پرچم های «هیهات من الذله» را در دست داشتند و عکس های از سردار شهید را به اهتزاز درآورده بودند.

با گذشت زمان بر تعداد جمعیت سوگوار افزود می شود و کاروان عزادار مسیر میدان سپاه تا خیابان شریعتی را با ندای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» در می نوردیدند.

و ندای «حسین حسین» ی که فریاد و تکرار می شد.

ایستگاه های صلواتی توزیع کننده شربت در طول مسیر تشییع سردار، گرچه کام عزاداران را شیرین و خنک می کرد اما از حرارت محبت و عشق مردمی که دل گرو مجاهدانی نظیر حاج حسین همدانی داشتند، و تلخی از دست دادن این عزیز سفر کرده، نمی کاست.

و حرکت پرچم قرمز و نوشته دار «کلنا عباسک یا زینب» در دست عزادارانی قرار داشت که شهیدشان مدافع حرم زیبنی بود.
مردم از شمال و جنوب خیابان شریعتی به کاروان می پیوستند و سرانجام بدرقه کنندگان پیکر حاج حسین به خیابان طالقانی رسید. وقت وداع شد.

بدرود سردار...

پیکر سردار برای انتقال به همدان و خاکسپاری در زادگاهش، در آمبولانس قرار گرفت.

و هرچه آمبولانس دور می شد، نوشته این پلاکارد در دستان یکی از سوگواران سردار بیشتر در نظرم ثبت می شد، که: ما دنبال راه شما هستیم و نمی گذاریم خونتان پایمال شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی پنجشنبه 16 مهر ماه حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه هدف تیغ کینه تروریست های غوطه ور در جهل و نادانی قرار گرفت و به کاروان و خیل عظیم شهدا پیوست.

پیکر این سردار شهید اسلام فردا(دوشنبه) در همدان تشییع و به خاک سپرده می شود.

کد خبر 310128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha