همشهری آنلاین: مسئولان و مقامات کشوری و لشکری و نیز سازمان ها و نهادهای مختلف در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، پیام های تسلیت صادر کردند.

همدانی

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنجشنبه هفته گذشته 16 مهر ماه، حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه از جمله مسئولانی بودند که در پیام های جداگانه، شهادت سردار همدانی را تسلیت گفتند.

** پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با صدور پیام تسلیتی تاکید کرد: مجاهدت های شهید سردار سرتیپ حسین همدانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی نقش تعیین کننده ای داشته است و به یقین شهادت این شهید معظم نیز پاداش خدمات خالصانه وی است.

** پیام تسلیت رئیس سازمان بسیج زنان کشور

مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج زنان کشور در پیام تسلیت شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی تصریح می کند: شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی اسطوره مقاومت و به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله، ضایعه ای اسفبار برای جهان اسلام است.

** پیام تسلیت رئیس کل سازمان بازرسی کشور

قاضی ناصر سراج رئیس کل سازمان بازرسی کشور نیز در پیام تسلیت شهادت سردار همدانی آورده است: شهادت پاداشی بود که سردار همدانی پس از سال ها مبارزه و مجاهدت به آن دست یافت، زندگی سردار همدانی همواره آمیخته با جهاد و مبارزه بود، مبارزات وی از عنفوان جوانی در دوران ستمشاهی آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب و با تحرک گروهک های ضد انقلاب در غرب کشور ادامه یافت و در دوران دفاع مقدس نیز به اوج خود رسید و سردار همدانی پس از جنگ تحمیلی نیز بر ادامه راه یاران شهید خود استوار بود نقش بی بدیلی در بین سپاهیان اسلام داشت.

** پیام تسلیت ارتش جمهوری اسلامی ایران
در پیام تسلیت ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت سردار همدانی خاطر نشان شده است: بدون شک کارنامه درخشان و سراسر شور و حماسه سردار همدانی که با شهادت خود افتخار دیگری را بر لوح زرین حماسه ها و افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود؛ می تواند الگوی بارز شجاعت، اخلاص، ایمان و ایثار برای نسل جوان امروز و فردای جامعه اسلامی مان باشد و باردیگر ثابت نمود باب مجاهدت و شهادت در راه حق برای جهادگران واقعی همچنان مفتوح است.

** پیام تسلیت رئیس جمعیت هلال احمر

در پیام تسلیت سیدامیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر به مناسبت شهادت سردار همدانی آمده است: سردار حاج حسین همدانی از جمله دلاوران عرصه مبارزه، جهاد و شهادت بود که از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره در سنگر دفاع از انقلاب و نظام توفیق حضور داشت که در نهایت در سنگر مبارزه با گروه تکفیری داعش(پدیده خبیث و ساختگی نظام سلطه) در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

** پیام تسلیت مدیر عملیات حج 94

پیرحسین کولیوند مدیر عملیات پزشکی حج 94 نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار همدانی تصریح کرد: بدرود ای الگوی روزهای نوجوانی ام، بدرود ای همسنگر روزها و شب های شلمچه و طلاییه و فکه، بدرود ای فرمانده سرافراز انصارالحسین و یاران محمد رسول الله(ص)، بدرود ای سردار سرافراز هشت سال حماسه و افتخار، بدرود ای شهید حماسه مقاومت و ایثار، بدرود ای فرمانده مهربان و ولایت مدارم، ای آنکه هنوز هم طنین دلگشایت در عملیات های جنوب و غرب کشور در گوشم طنین انداز است، بدرود.

** حزب اراده ملت(حاما)

حزب اراده ملت در پیام تسلیتی خاطر نشان کرد: شهادت سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار حسین همدانی در مأموریت مستشاری گواهی بر صلابت و ایستادگی و پویایی انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است.

** حزب جامعه اسلامی مهندسین

در بخشی از پیام تسلیت حزب جامعه اسلامی مهندسین آمده است: عروج سردار رشید اسلام، حاج حسین همدانی که عمری را صرف جهاد فی سبیل الله نمود بار دیگر ثابت کرد که شهادت هنر مردان خداست. مجاهدی خستگی ناپذیر، ولایتمداری با اخلاص و فرمانده ای دشمن شکن سرانجام کار در جوار حرم و حریم بانوی دوعالم حضرت زینب کبری(س) سر به دامان سید و سالار شهیدان گذاشت و به خیل دوستان و اصدقاء شهیدش پیوست.

** حزب ندای ایرانیان

حزی ندای ایرانیان نیز در پیام خود می افزاید: روزگاری که بعثی های خبیث به سرزمینمان حمله کردند، او و هزاران داوطلب گمنام سینه سپر کردند تا ناموس و شرف و هویت و دین و سرزمینمان از گزند حرامیان محفوظ بماند و ما با آرامش و امنیتی که از رهگذر ایثار و جانفشانی رزمندگان دفاع مقدس همچون شهید همدانی برایمان فراهم شد به درس و دانشگاه و کار و زندگیمان رسیدیم و امروز در هنگامه ظهور و توحش داعشیان ضد دین چقدر ما به او وگمنامان مثل او مدیونیم.

** پیام تسلیت سردار نقدی

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیام تسلیت شهادت سردار همدانی تصریح کرد: همان پرچمی را که با حاج احمد متوسلیان بر گنبد خرمشهر بر افراشتید و همان بیرقی را که شهید دلاور مهدی باکری آن را در کنار دجله و قدمگاه امام حسین(ع) بر زمین زد غیرتمندانه به بارگاه زینب کبری(س) رساندی با خون مطهر تو و همه شهیدان آن بارگاه قدسی عهد می بندیم که همان پرچم را بزودی بر فراز قبه الصخره در بیت المقدس شریف به اهتزاز در خواهیم آورد.

** پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار همدانی، تصریح کرد: بدون تردید بهترین پاداش برای مجاهدان و رزمندگان همانا شهادت و پیوستن به یاران سفر کرده است هر چند به جهت از دست دادن چنین فرمانده رشیدی متاثر و اندوهگین هستیم اما این شهادت ها عزم ما را برای ادامه راه آنان و انتقام سخت و قاطع از عاملین و حامیان آن ها صد چندان می کند.

** پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز آمده است: سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین همدانی فرمانده ای دلیر، شجاع و غیور بود که در دوران دفاع مقدس دوشادوش هم قطاران و همسنگران خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران حماسه هایی کم نظیر در برابر دشمن بعثی خلق کرد و اینک نیز در جهادی دیگر و در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درسوریه و در راه پاسداری از آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حین انجام ماموریت توسط ایادی استکبار به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

** پیام علی اکبر صالحی

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در پیامی جداگانه گفت که بدون تردید خون پاک این شهید والامقام فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با جریانهای تروریستی و تکفیری خواهد گشود و روح تازه ای در کالبد مجاهدان فی سبیل الله خواهد دمید.

با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتم که سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی دعوت حق را لبیک گفته و پس از عمری مجاهدت در راه دفاع از کیان سرزمین مقدس اسلامی به جمع یاران شهید خود پیوسته است. بدون تردید خون پاک این شهید والامقام فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با جریانهای تروریستی و تکفیری خواهد گشود و روح تازه ای در کالبد مجاهدان فی سبیل الله خواهد دمید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداه) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تمامی همرزمان و دوستان آن شهید عزیز به ویژه خانواده گرامی ایشان از درگاه احدیت مسألت می نمایم تا به حرمت خون پاک آن سردار والامقام، جهان اسلام را از کمند جریانهای تروریستی و تکفیری رهایی بخشد.

** پیام فرمانده نیروی زمینی سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار حسین همدانی را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور آمده است: خون پاک سردار همدانی راه را در جهت ریشه کن کردن تروریست های تکفیری روشن می کند.

** پیام فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پیام تسلیتی سردار همدانی را چهره درخشان عرصه دفاع مقدس و حمایت از محور مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت (ع) توصیف کرد.

سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در این پیام افزود: شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، طلایه دار عرصه های مقاومت و ستیز با دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) حاج حسین همدانی که همواره عشق و شور جهاد فی سبیل الله در سر داشت را به محضر امام عصر (عج) و نایب برحق امام خامنه ای مدظله العالی، خانواده معظم آن سردار عالیقدر و آحاد مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی و نیز جبهه مقاومت اسلامی سوریه تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

به برکت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و پیروان پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باب مجاهدت و شهادت در راه خدا برای مردان بزرگ همچنان گشوده است.

** پیام فرمانده ناجا به مناسبت شهادت سردار همدانی

در پیام تسلیت سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی آمده است:

سردار همدانی اسطوره مقاومت و به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله بود. شهادت این سردار سپاه اسلام را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران و خانواده آن مرحوم تبریک و تسلیت عرض کرده و امیدوارم خداوند مرگ همه ما را شهادت در راه خودش قرار دهد.

** پیام تسلیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در اطلاعیه ای با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی، این شهید ارجمند را از فرماندهان شجاع و با بصیرت جبهه انقلاب و مقاومت اسلامی دانست.

در این بیانیه تصریح شده است: خدمات کم نظیر شهید همدانی راهنمای نسل های امروز و فردای کشور در راه مبارزه با باطل است.

**پیام تسلیت حزب اراده ملت ایران به مناسبت شهادت سردار همدانی

روابط عمومی حزب اراده ملت ایران در پیامی به مناسبت شهادت سردار پاسدار حسین همدانی، ضمن عرض تسلیت شهادت افتخارآمیز این سردار عالی مقام به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان سپاه، خانواده بزرگوار و ایثارگر آن شهید عظیم الشان و ملّت شریف ایران بر تداوم راه پرافتخار این شهیدان با توان و قدرتی مضاعف از سوی هم رزمان شجاعشان تا تحقق اهداف متعالی آنان تأکید کرد.

** تسلیت ستاد نماز جمعه تهران

ستاد نمازجمعه تهران نیز با انتشار بیانیه ای شهادت سردار حسین همدانی را به ساخت مقدس حضرت ولیعصر(ع)، به محضر نایب برحقش رهبر معظم انقلاب، همرزمان شهید، ملت وفادار ایران اسلامی و خانواده معززشهید تبریک و تسلیت گفت و به عاملان شهادت سردار همدانی اعلام کرد که ملت مقاوم ایران اسلامی از مبارزه با آمریکا و متحدانش دست بردار نبوده و بنا بر سند خونخواهی و ادامه راه این شهید گرانقدر، ابراز دشمنی با نظام سلطه را در بینش و منش و قلم و قدم خود ادامه خواهد داد.
همچنین محمد امین رحیمی رییس دیوان محاسبات کشور در پیامی شهادت سردار حسین همدانی از فرماندهان و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

کد خبر 309992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha