همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در کاخ الیزه پاریس، میزبان همتایان روس و اوکراینی خود ولادیمیر پوتین و پترو پوروشنکو و صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل بود. این چهارمین نشست رهبران چهار کشور برای گفتگو در زمینه بحران اوکراین است.

به گزارش يورونيوز، آندری بکتوف، خبرنگار یورونیوز که در الیزه حضور دارد، می گوید: «اول از همه ولادیمیر پوتین سر وقت به کاخ الیزه رسید و خلاصه ای از عملیات هوایی سوریه را به اطلاع اولاند رساند. شاید رئیس جمهوری روسیه با قول حمله به داعش، می خواهد به توافق بهتری در مورد اوکراین دست یابد و از بار تحریم های تحمیل شده به خاطر ضمیمه کردن کریمه بکاهد.»

فیلیپ دولارا، تحلیل گر فرانسوی می‌گوید: «در واقع روسیه در اوکراین به نوعی در موضع قدرت است. معلوم نیست اوکراین چگونه می تواند کریمه را پس بگیرد، با استفاده از زور یا از راه گفتگو. روشن نیست که درگیری ها در دونباس چگونه می خواهد پایان بگیرد اگزیرار پایان هم بگیرد، باز هم به معنی پیروزی برای اوکراین نخواهد بود.»

رهبران چهار کشور در حالی برای گفتگو در مورد بحران در شرق اوکراین گرد هم آمده اند که اخبار جهان زیر سایه خبر حمله هوایی روسیه در خاک سوریه قرار گرفته است.

بر اساس توافق مینسک که چهار کشور در ماه فوریه گذشته آن را امضا کردند، باید تا پایان سال جاری میلادی انتخابات در مناطق شرقی اوکراین برگزار شود. هم چنین قرار است که کنترل این مناطق از دست روسیه خارج و به دولت مرکزی اوکراین بازگردانده شود.

کد خبر 309124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha