مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تأکید بر اینکه پیش شرط اجرای هرگونه طرحی که منجر به احیا و احتمالا ساماندهی روددره‌ها و قنوات شهر تهران شود، مصوبات شورای شهر تهران است، گفت:

بوستان

بوستان نهج‌البلاغه بخشي از روددره فرحزاد است و احياي اين روددره همچون روددره‌هاي ديگر با اولويت ايمن‌سازي در دست مطالعه است. طهمز احمدپور با اشاره به اينكه ايمن‌سازي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي شهر تهران از تأكيدات برنامه 5ساله دوم شهرداري است كه در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته است، تصريح كرد:‌

ايمني فعلي مسيل‌هاي تهران و به‌خصوص مقطع پارك نهج‌البلاغه در طرح ديگري در همين سازمان مورد بررسي قرار گرفته و مشخص شده است كه با بارش‌هايي مانند بارش‌هاي اخير تهران، اين پارك ايمني كافي را دارد. وي با بيان اينكه رفتار طبيعت در‌مورد مستحدثات شهري نيازمند مطالعات دقيق علمي است و اظهارنظر در مورد آنها نيازمند محاسبات كارشناسانه است، افزود: در مهندسي آب مانند احتمال وقوع زلزله، تمامي سازه‌ها براساس بارش با يك احتمال وقوع بحراني طراحي و اجرا مي‌شوند و محاسبات مربوط به روددره‌هاي تهران نيز از اين امر مستثني نيست.

اين احتمال وقوع در مراجع بين‌المللي و ايراني براي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي شهري تعريف و تبيين شده و شهرداري تهران نيز با لحاظ همين توصيه‌ها نسبت به بررسي ايمني شهر در اطراف رودخانه‌ها و روددره‌هاي تهران اقدام كرده است. احمدپور با بيان اينكه رويكرد شهرداري تهران به موضوع مديريت آب شهري، رويكرد مديريتي است نه توسعه‌، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هيچ پروژه يا طرحي در زمينه ساماندهي رودخانه‌ها و مسيل‌ها در شهر تهران در دستور كار نيست و ورود شهرداري تهران به موضوع روددره‌ها صرفا با اولويت «احيا» و «بازطبيعي‌سازي» است.

مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران طرح جامع «احيا و ساماندهي رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران» را مطابق با اسناد بالادستي كنوني دانست و عنوان كرد: موضوع تمركز روي سيلاب‌هاي شهري موضوعي جداگانه است كه به‌دليل اهميت آن از طرف شوراي اسلامي شهر تهران به شهرداري ابلاغ شده و اين بحث در ماده ۵۹ برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران مطرح و عمليات اجرايي و مطالعاتي آن به‌عهده سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گذاشته شده است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر با هدف احياي روددره‌ها، شهرداري تهران طرح جامعي با عنوان «احيا و ساماندهي رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران» را در دست مطالعه دارد كه از سوي شوراي اسلامي پايتخت تصويب و به شهرداري تهران ابلاغ شده است. اين موضوع نيز در ماده ۶۰ برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران قرار گرفته است.

کد خبر 309026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha