مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: بزرگ‌ترین دهکده سلامت هسته‌ای خاورمیانه با استفاده از دانش هسته‌ای و بـه‌کـارگیری‌شیوه‌هـای‌درمـانـی پروتون‌درمانی و گامانایف در بوستان ولایت احداث خواهد شد.

بوستان ولایت

با احداث اين دهكده سلامت، بوستان ولايت به‌عنوان بزرگ‌ترين قطب سلامت خاورميانه لقب خواهد گرفت.مشاور ويژه شهردار تهران در امور زير ساخت شهري با اشاره به اينكه اين دهكده ميزبان فعاليت‌هاي پزشكي بزرگ و عمل‌هاي جراحي پيچيده و تخصصي در كشور خواهد بود، به همشهري گفت: استفاده از فناوري روز در تجهيز اين بيمارستان از يك‌سو و به‌كارگيري دانش هسته‌اي در فرايند پزشكي و درماني، بوستان ولايت را به‌عنوان يك مجموعه بي‌نظير و بسيار بزرگ براي كشور، منطقه و حتي فرامنطقه‌اي بدل خواهد كرد.

سيد مازيار حسيني گفت: براساس تفاهمي كه بين شهردار تهران، وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين رئيس سازمان انرژي هسته‌اي كشور صورت گرفته، احداث يك بيمارستان هزار تخت‌خوابي فوق تخصصي و بسيار پيشرفته در مجموعه بوستان ولايت در دستور كار قرار گرفته و همزمان كار احداث مجموعه‌هاي باغ شهري حاشيه اين بيمارستان نيز در مرحله ايده‌پردازي و طراحي است.

حسيني با اشاره به استفاده از تكنولوژي روزآمد در اين مجموعه بيمارستاني از پروتون‌درماني به‌عنوان يك شيوه درماني جديد در مجموعه بيمارستاني بوستان ولايت خبر داد و گفت: شيوه درماني با استفاده از تكنولوژي گامانايف نيز در اين مجموعه تخصصي مورد نظر است.

همچنين اعمال جراحي بسيار پيشرفته كه تنها با استفاده از دانش هسته‌اي امكان اجرا دارد، در دهكده سلامت بوستان ولايت به اجرا درخواهد آمد. به گفته مشاور شهردار تهران، اين توافق سه‌جانبه باعث شكل‌گيري يك دهكده سلامت بسيار پيشرفته خواهد شد كه اين مجموعه نه‌تنها براي تهران و كشور بلكه براي كل منطقه نيز امكان خدمات‌رساني خواهد داشت و قطب جديدي در عرصه پزشكي كل منطقه با راه‌اندازي اين دهكده در جنوب تهران شكل خواهد گرفت تا سطح بالاتري از خدمات پزشكي را بتواند عرضه كند. حسيني در ادامه افزود:

داشتن چنين تجهيزاتي براي پزشكان ما نيز داراي اهميت است چرا كه مي‌توانند دانش و توانايي‌هاي خود را در سطح بسيار بالايي ارائه كنند و الگويي باشند براي توسعه دانش پزشكي در دنيا. وي با اشاره به اينكه در دهكده سلامت تنها خدمات كلينيكي عرضه نخواهد شد، افزود: اين دهكده به‌گونه‌اي طراحي خواهد شد تا بتواند براي بعد از فرايند درماني نيز مورد استفاده قرار گيرد. امكانات اسكان و هتل بسيار خوبي براي اين مجموعه درنظر گرفته شده است.

همچنين استفاده از فضاي سبز و توسعه‌يافته مي‌تواند اين دهكده سلامت را به مكاني ويژه تبديل كند. در واقع در اين مجموعه بيمارستاني خواهيم داشت كه 300هكتار باغ داشته و اين حجم از فضاي سبز براي يك مجموعه درماني بسيار بي‌نظير است. حسيني با اشاره به حداكثر سطح اشغال 15درصد براي احداث بنا در اين مجموعه گفت: كل فضايي كه براي مستحدثات و ساختمان‌ها به‌كار خواهد رفت و كل سطح اشغال در اين مجموعه 15درصد خواهد بود و 85درصد مابقي به فضاي باز و بوستاني اختصاص مي‌يابد.

به گفته وي، تلاش بر اين است كه اين مجموعه بي‌نظير 300هكتاري در جنوب پايتخت با توسعه فضاي سبز به عرصه بي‌دفاع شهري تبديل نشود. وي براي رفع اين دغدغه از همكاري با پرديس كشاورزي دانشگاه تربيت مدرس خبر داد و افزود: اين دانشگاه كار مطالعاتي اين مجموعه را حتي براي كاشت گونه‌هاي گياهي مرتبط با توجه به مصرف آب و پايايي در دست گرفته است. قرار است حتي در مورد كاشت گونه‌هاي گياهي منطبق با اقليم اينجا نيز مطالعات صورت گيرد.

حسيني تصريح كرد: واقعيت اينكه اين 300هكتار آخرين شانس براي شهر تهران است و شايد اين فرصت تا سال‌هاي زيادي ديگر تكرار نشود. بنابراين بايد با حساسيت ويژه و حساب‌شده در مورد آن برنامه‌ريزي كنيم. وي اظهار داشت: مراكز درماني در جنوب شهر كم است. خوشبختانه اين مجموعه در جنوب شهر است و احداث يك بيمارستان فوق تخصصي خاص در اين منطقه يك فرصت است. علاوه بر اينكه به مردم جنوب شهر مي‌تواند خدمات‌رساني كند، به مردم كشور و حتي منطقه نيز مي‌تواند خدمات‌رساني كند.

به هر حال استفاده از دانش هسته‌اي مي‌تواند موقعيت ممتازي را براي كشور ايجاد كند. اميدوارم دهكده سلامت تأثير خيلي خوبي در قدرت و استحكام بين‌المللي ايران عزيزمان داشته باشد. وي در پايان گفت: اين بيمارستان با چنين سطحي از امكانات قطب توريسم سلامت خواهد بود. ما در بخش‌هاي ديگري احداث تالار شهر را خواهيم داشت و همچنين بنايي فرهنگي با محوريت فرهنگ مهدويت در اين مجموعه احداث خواهد شد.

  • طرحي نو براي آشتي با طبيعت

زندگي آپارتمان‌نشيني شهروندان را از طبيعت دور كرده است. از خانه‌هاي ويلايي و باغچه‌ها ديگر خبري نيست. از طرفي علاقه شهروندان به طبيعت هر روز بيشتر شده است. به گفته حسيني هم‌اكنون طرحي در برخي شهرهاي دنيا در حال اجراست كه به نوعي آشتي مردم با طبيعت را رقم زده است.

شهرداري‌ها فضايي را در اختيار مردم قرار مي‌دهند براي كشاورزي و كاشت سبزيجات، بدون اينكه مالكيت در اختيار كسي گذاشته شود. شهروندان در اوقات فراغت مي‌توانند به كشت و كار در عرصه‌هاي عمومي بپردازند. مشاور ويژه شهردار تهران در امور زيرساخت‌هاي شهري مي گويد: در واقع اين طرح يكي از طرح‌هاي مورد بررسي‌است تا هم باعث آشتي مردم با طبيعت و زندگي آميخته با طبيعت شود و هم باعث رونق و زنده نگه داشتن فضاي موجود شود.

کد خبر 305417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha