مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

تهرانگردی احمد مسجدجامعی به‌خاطر روز خبرنگار، رنگ و بوی خبرنگار داشت.

وي به همين مناسبت به همراه تهرانگردان به بازديد از رسانه‌ها و ديدار با اصحاب رسانه رفت. وي تهرانگردي خود را از روزنامه اطلاعات شروع كرد و با حجت‌الاسلام و المسلمين دعايي، مديرعامل مؤسسه اطلاعات به گفتگو پرداخت. اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به 90سالگي اين روزنامه، خاطره‌اي از نخستين نشست صنعت چاپ هم تعريف كرد. وي گفت:

در آن دوران كه اين نشست در روزنامه اطلاعات برگزار شد تعداد آثار تاليفي در حوزه صنعت چاپ به اندازه انگشتان يك دست نيز نبود و همان موقع از مسئولان روزنامه اطلاعات درخواست كرديم كه موزه صنعت چاپ را راه‌اندازي كنند و امروز خوشحال هستيم كه مي‌بينيم مقدمات راه‌اندازي اين موزه فراهم شده است. حجت‌الاسلام دعايي نيز با اشاره به سابقه اين روزنامه به ديدار سرزده مقام معظم رهبري در زمان رياست‌جمهوري ايشان در سال 63 اشاره كرد و گفت كه مؤسسه اطلاعات پيشرفت خود را مديون مديريت مديران برنامه‌ريزي است‌.

مسجدجامعي به مناسبت هشتادمين سال تاسيس ايرنا به اين خبرگزاري رفت و با مديرعامل اين رسانه صحبت كرد. در ابتداي اين ديدار ‌ مسجد جامعي‌ با بيان اينكه خبرگزاري ايرنا ابتكاري به خرج داد و در شهر تهران واحدي مستقر كرد، گفت: تركيب شوراي‌عالي خبرگزاري‌ها به‌گونه‌اي است كه همه دستگاه‌هاي دخيل ازجمله قوه قضاييه، مجلس و... در تركيب آن حضور دارند. وي با بيان اينكه در 80سالگي ايرنا تنديس شهيد صارمي در بوستان گفتگو نصب خواهد شد، گفت:

نقش خبرنگارها در ثبت اتفاقات به‌خصوص در مذاكرات 5+1گم شد درحالي‌كه 80خبرنگار در شرايط بسيار سخت كار مي‌كردند. پس از اين تهرانگردان راهي خبرگزاري ايسنا شدند. اين عضو شوراي شهرتهران در بخشي از سخنان خود با تشكر از خبرنگاراني كه وظيفه پوشش اخبار تهرانگردي را برعهده دارند، گفت:

در تهرانگردي شرايط و بستري فراهم شده است كه فضاي شهر، حقوق شهروندي، ميراث فرهنگي، فضاي طبيعي و... شناخته شود و حتي اقداماتي براي حفظ باغات صورت گرفت و تلاش خبرنگاران براي هويت بخشي به شهر، سلامت شهري، سيما و منظر، تلاش ارزشمندي است كه بايد آنها ثبت و ضبط شود. در آخر برنامه كشف تهران اين هفته هم تهرانگردان به خبرگزاري ايكنا به‌عنوان نخستين خبرگزاري تخصصي فعال كشور در حوزه قرآن رفتند و از نزديك در جريان فعاليت آن قرار گرفتند.

کد خبر 303330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha