پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

هفته‌ی آینده، هفته‌ی جهانی فضا است. به همین مناسبت عصر چهارشنبه، ۱۵مهر ویژه برنامه‌ی هفته‌ی جهانی فضا با شعار اکتشاف، در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار خواهد شد.

دوچرخه شماره‌ی ۸۰۵

 به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران، امیرحسین چیذری مدیر مرکز مي‌گويد: «ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفته جهانی هوافضا با هدف آشنایی شهروندان با اکتشافات در فضا و مسايل مرتبط با دانش فضايي کشور، روز چهارشنبه 15مهر ماه برگزار خواهد شد.»

مدیر مرکز علوم مي‌گويد: «با انتخاب شعار اکتشاف برای هفته‌ي جهانی فضا درسال ۲۰۱۵، یکی از موضوع‌هاي سخنرانی برنامه‌ي مركز به این شعار اختصاص دارد و کوروش رکنی (کارشناس سازمان فضایی ایران) سخنرانی خود را با موضوع «نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیت‌های ایران در فضا» به علاقه‌مندان ارائه خواهد داد.»

پروفسور نعمت‌الله ریاضی (فیزیکدان و کیهان‌شناس)، نيز با موضوع «نجوم در فضا» به ايراد سخنراني خواهد پرداخت. رصد آسمان شب، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهداي جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های همایش علمی هفته‌ي جهانی فضا است.

از زمان اعلام بیانیه‌ي سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ که روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۱۸ مهر را «هفته‌ي جهانی فضا» اعلام کرد، این هفته به بزرگ‌ترین رویداد فضایی عمومی در دنیا تبدیل شده است.

بنابراین مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران هرسال یکی از این روزها را جشن می گیرد و امسال 15 مهر را به‌عنوان روز جهانی فضا اعلام کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند براي حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی (عرفات)، شماره‌ی22، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران مراجعه و براي دريافت اطلاعات بیش‌تر به سایت sactehran.ir  مراجعه كنند.

کد خبر 309013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha