همشهری آنلاین: عربستان روز یکشنبه از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان ارشد خود که در عملیات ارتش و نیروهای مقاومت یمن زخمی شده بود، خبر داد.

 عربستان از کشته شدن فرمانده ارشد خود در عملیات نیروهای یمنی خبر داد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، این مقام ارشد نظامی به نام ابراهیم عمر ابراهیم حمزی جانشین تیپ هشتم ارتش عربستان که در جیزان زخمی شده بود، در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه در بیمارستان کشته شد.

این خبرگزاری به نحوه کشته شدن این فرمانده نظامی عربستانی اشاره ای نکرده، اما روز شنبه جیزان عربستان هدف آتش سنگین ارتش و نیروهای مقاومت یمن (انصارالله) قرار گرفت؛ پیش تر نیز مقام های عربستانی اعلام کرده بودند که فرمانده مرزبانی در منطقه الحرث و یک نظامی دیگر ارتش سعودی در آتش نیروهای یمنی کشته شده اند.

عربستان و هم پیمانانش که از شش ماه قبل مداخله نظامی در یمن را آغاز کرده اند، با پاسخ ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن مواجه شده اند. تاکنون دهها نظامی عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن از جمله امارات و بحرین در عملیات ارتش و نیروهای مقاومت یمن کشته شده اند.

ماه گذشته امارات حدود 60 نفر از نظامیانش را در حمله ارتش یمن علیه مواضع مزدوران و نظامیان خارجی در مارب از دست داد.

روز شنبه نیز مقام های ارتش یمن از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی عربستان در منطقه الحثیره در جیزان و کشته شدن شماری از نظامیان این کشور خبر دادند.

ارتش و نیروهای مقاومت یمن در حال حاضر در دو جبهه با گروه های تروریستی القاعده و داعش و نیز مزدوران و نظامیان خارجی حامی دولت مستعفی عبدربه منصور هادی در حال نبرد هستند.

کد خبر 308626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha