جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: برپایی کارگاه هنر مقاومت در جشن هنری خط، رنگ و حضور با استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان هنر روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی‌موزه‌ هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر، برپایی کارگاه هنر مقاومت، آخر هفته گذشته،‌خیل کثیری از نقاشان و علاقمندان هنر نقاشی را به خیابان صبا کشاند تا از نزدیک به خلق آثار خود با موضوع مقاومت بپردازند.

در 2 طبقه موزه هنرهای معاصر فلسطین محوطه آن و نیز فضای خیابان پر بود از بوم، سه پایه‌ها، رنگ‌ها و قلم‌موها و رفت و آمد نقاشان لحظه‌ای قطع نمی‌شد.

همه مشغول کاری بودند. عده‌ای نشسته روی زمین، جمعی ایستاده و عده‌ای بصورت دسته‌جمعی و با انواع تکنیک‌های کار...، در این میان حضور اساتید و پیشکسوتانی که خود در این کارگاه با آمدنشان مایه تشویق و دلگرمی‌جوانان شده بودند یا در کنارشان به خلق اثر می‌پرداختند، بسیار جالب توجه بود.

بسیاری از مردم مشارکت در آفرینش اثر هنری و مشاهده کارگاه تخصصی هنر را از نزدیک تجربه کردند و تدوام چنین حرکت‌هایی راموجب تقویت پیوند بین هنرمندان و عموم مردم و انتقال پیام در رسالت هنر به متن جامعه دانستند.

کارگاه هنر مقاومت که نخستین دوره آن همزمان با اولین سالروز پیروزی حماسه مقاومت مردم لبنان برگزار می‌شود در آینده نیز به شکل جریانی مستمر و با حضور و داوری نخبگان و کارشناسان هنری کشور ادامه خواهد یافت.

کد خبر 30835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز