سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه منطقه قدیمی شهر بیت المقدس و مسجدالاقصی را به منظور تسهیل ورود شهرک نشینان به این مسجد به محاصره خود در آوردند.

صهیونیست ها مسجدالاقصی را به محاصره در آوردند

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه اردنی «الدستور»، نیروهای اشغالگر قدس در آستانه برگزاری اعیاد یهودی، مانع ورود شهروندان کمتر از 40 سال به مسجدالاقصی شدند و به همین دلیل ده ها جوان فلسطینی، پس از آن که نیروهای اشغالگر قدس مانع ورود آنان به مسجدالاقصی شدند، نماز صبح روز سه شنبه را در خیابان های بخش قدیمی بیت المقدس برپا کردند.

رژیم اشغالگر قدس در فضایی پرتنش، موانع آهنی در نزدیکی دروازه های مسجد الاقصی قرار داده و مانع آن شد که طلاب علوم دینی وارد مدارس خود در داخل مسجد الاقصی شوند.

موسسه وقف و میراث الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: صهیونیست ها برای محاصره مسجدالاقصی دست به اقداماتی از قبیل استقرار صدها نظامی در خیابان ها و چهارراهها در داخل و خارج منطقه قدیمی شهر بیت المقدس، راه اندازی گشت های پیاده و سواره در خیابان های متصل به دیواره های تاریخی قدس شریف و گشت زنی بالگردها و بالن های اطلاعاتی در آسمان قدس شریف زده اند.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس هم چنین با قرار دادن موانع نظامی در اطراف منطقه قدیمی بیت المقدس و دروازه های مسجد الاقصی، خیابان های اصلی را به روی فلسطینی ها بستند و فقط به اتوبوس هایی که حامل صهیونیست ها بودند، اجازه ورود می دادند.

هم چنین تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست مشاهده شدند که روبروی باب المغاربه، آماده ورود به محوطه مسجدالاقصی بودند.

حضور صهیونیست های افراطی در محوطه مسجدالاقصی که سومین مکان مقدس مسلمانان جهان است، اعتراض های گسترده فلسطینیان را طی ماه های اخیر به همراه داشته است و صهیونیست ها تاکنون صدها فلسطینی را بازداشت کرده اند.

در مردادماه امسال نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با هدف همراهی با صهیونیست های افراطی در محوطه مسجد الاقصی با فلسطینیان معترض درگیر و به دخل این مسجد یورش بردند. در این یورش «آوری آرئیل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز وارد محوطه مسجدالاقصی شد.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 شرق بیت المقدس را اشغال و بعدها آن را ضمیمه دیگر مناطق اشغالی کرد؛ اقدامی که هیچ گاه از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

رژیم اشغالگر قدس مدعی مالکیت کل بیت المقدس است و آن را مرکز حکومتش می داند، این در حالی است که فلسطینیان خواستار تشکیل دولت مستقل خود با پایتختی بیت المقدس هستند.

اینگونه اقدام های رژیم صهیونیستی در آستانه عید قربان در کنار توهین به مقدسات اسلامی، مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است چرا که این رژیم با محاصره مناطق مختلف بیت المقدس، به فلسطینی ها اجازه ورود به برخی بازارهای مهم را نمی دهد و به همین دلیل آن ها برای خرید ناچار می شوند به شهرهای دیگر بروند.

کد خبر 308158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha