سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

ماجرای گرفتن پول از اسپانسر لباس‌های تیم ملی حالا وارد مرحله جدیدی شده و جدا از استعفای رئیس کمیته اخلاق و انتقاد دبیرکل فدراسیون به مجلس نیز کشیده شده است.

کارلوس کی روش

در همين رابطه رحيم زارع، عضو فراكسيون ورزش مجلس با تأكيد بر اينكه پايان انتقادهاي كي‌روش از پيراهن‌هاي تيم ملي با دريافت ۱۰۰ هزار دلار نمونه بارزي از بي‌اخلاقي است، گفت: بررسي بيشتر، پشت پرده‌هاي ديگري را افشا مي‌كند.او با انتقاد از حركت كي‌روش مبني بر دريافت ۱۰۰ هزار دلار از شركت آل اشپورت و خاتمه دادن به انتقادهايش از كيفيت پيراهن‌هاي اين شركت اظهار داشت: پيش از جام جهاني كي‌روش از لباس‌هاي آل‌اشپورت انتقاد كرد و حاضر به پوشيدن آن نشد ولي به سرعت و با دريافت ۱۰۰ هزار دلار نظرش تغيير كرد. لذا دستگاه‌هاي نظارتي بايد پيگير اين موضوع باشند زيرا حتما موارد ديگري هم وجود دارد كه روشن خواهد شد.نماينده مردم آباده در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: با اين اتفاق در واقع به ‌شأن و شخصيت يك كشور توهين شده است.

در اين شرايط يك سرمربي فوتبال تصميم‌گيرنده شده و همه موارد را ناديده گرفته است. وي افزود: همانطور كه كي‌روش درخصوص مهدي رحمتي و خط خوردن او از تركيب تيم ملي روي حرف خود ايستاد، مسئولان فدراسيون هم بايد چنين برخورد قاطعي داشته باشند. كي‌روش درباره رحمتي بحث اخلاق در ورزش را مطرح كرد اما الان خود او مرتكب بي‌اخلاقي شده است. زارع كه با خانه ملت گفت‌وگو مي‌كرد با بيان اينكه به‌طور حتم با بررسي اين موضوع مسائل پشت پرده ديگري هم روشن خواهد شد، گفت: اگر شرايط براي كميته اخلاق مهيا بود اين مسائل زودتر روشن مي‌شد. اين سرمربي همه حقوق يك كشور را ناديده گرفته و رفتار تحقيرآميزي داشته است. اگر رفتار مسئولان فدراسيون نسبت به آن ناخودآگاه بوده بي‌تفاوتي آنها را مي‌رساند ولي اگر خودآگاه بوده كه فاجعه است.عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مسئولان فدراسيون به‌طور قطع در اين ماجرا مقصر هستند، گفت: در گام اول مسئولان فدراسيون بايد پاسخگو باشند. حتماً شروطي در قرارداد كي‌روش وجود دارد كه تنها آنها از آن باخبرند و دست اين سرمربي را اينطور باز گذاشته است. متأسفانه ورزش به روزي گرفتار شده كه بحث فشارهاي سياسي و خواسته‌ها و منافع شخصي به‌شدت در آن اثرگذار است بنابراين لزوم رسيدگي بيشتري به اين حوزه احساس مي‌شود.

  • مورد عجيب كي‌روش و آل اشپورت

كارلوس كي‌روش در اردوي آفريقاي جنوبي پيش از جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل بود كه از لباس‌هاي تيم‌ملي انتقاد كرد و معتقد بود اين لباس‌ها آنقدر بي‌كيفيت است كه نمي‌شود در مورد آن صحبت خاصي انجام داد. اين انتقاد سرمربي تيم‌ملي سبب شد تا بازيكنان ملي‌پوش هم يكي پس از ديگري به انتقاد از لباس تيم‌ملي بپردازند اما به طرز عجيبي كي‌روش پيش از سفر به برزيل با مسئولان شركت آل اشپورت به توافق رسيد و پس از امضاي قرارداد، پيراهن تيم ملي با برند آل‌اشپورت را بر تن كرد و پس از آن ديگر صحبتي از كيفيت بد لباس‌هاي آل‌اشپورت به ميان نيامد.

کد خبر 308114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha