شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: نخستین بازی خانگی در مقدماتی جام‌جهانی روسیه برای کی‌روش اهمیت بسیار ویژه‌ای داشت.

فوتبال-تیم ملی

اين را از جنب و جوش و حركات او در كنار زمين مي‌شد حس كرد. او در حد بازي‌هاي جام‌جهاني انگيزه داشت كه برنده اين بازي باشد. به غير از اينكه پيروزي مقابل گوام براي وضعيت ايران در جدول بسيار مهم بود، دليل انگيزه مضاعف كي‌روش را شايد بتوان در مسائل ديگري هم جست‌وجو كرد؛ درگيري‌هاي فدراسيون و وزارت ورزش كه پاي سرمربي تيم ملي را هم وسط كشيده است و موج مخالفاني كه بعد از يك تساوي مقابل تركمنستان، تيغ انتقادها را تيز كرده بودند تا درصورت از دست رفتن امتياز مقابل گوام، دوباره حمله را آغاز كنند. تيم كي‌روش اما با يك بازي كم نقص و تاكتيكي با 6گل گوام را در هم كوبيد و نكته مهم درخشش جوان‌هاي تيم ملي بود تا بيشتر از گذشته به يك تغيير نسل اساسي در تيم ملي اميدوار باشيم. در ابتداي بازي بيشتر با تجربه‌ها بازي كردند اما پس از كسب نتيجه، كي‌روش ميانگين سني تيم ملي را به 24سال رساند. ميانگين سني تعويضي‌ها هم 22.5 سال بود و البته ميانگين گلزنان تيم ملي هم 21سال.

  • روزهاي درخشان سردار

نكته مهم در اين بازي درخشش مجدد سردار آزمون بود. او با 2گلي كه در نيمه اول به ثمر رساند، بعد از 11بازي 7گله شد. بي‌جهت نيست كه او يكي از محبوب‌ترين بازيكنان كي‌روش است. مهدي طارمي و مهدي ترابي هم نشان دادند كه مي‌توانند مهره‌هاي قابل اطميناني باشند. مهدي طارمي و مهدي ترابي 2ملي‌پوش پرسپوليس و سايپا هم كه نخستين بازي ملي خود را در بازي مقابل ازبكستان تجربه كردند در 3بازي تيم ملي 2گل‌به‌ثمر رسانده‌اند. نكته مهم ديگر در بازي با گوام اين بود كه شاگردان كي‌روش از راه‌هاي مختلف بارها به دروازه حريف حمله كردند و تنوع تاكتيكي در تيم ملي، موضوعي است كه كي‌روش به خوبي در تيمش پياده كرد.

  • كي‌روش: حاضرم از ايران بروم

كي‌روش همچنان از مشكلات تيم ملي خصوصا وضعيت بازيكنان سرباز نگران است. او مي‌گويد: «3مطلب را هيچگاه نمي‌توانيم از دست بدهيم؛ اول زمان است، دوم كلامي است كه جاري مي‌شود و سوم كلامي است كه ديگر نمي‌توانيد آن را بازگردانيد، اما مهم‌ترين مسئله زمان است كه هيچگاه بازنمي‌گردد. شايد دوست داشته باشيد حرف بزنم، اما برخي‌ها ناراحت مي‌شوند و به آنها برمي‌خورد. 2سال با بختيار رحماني و بازيكناني مانند او كار كرديم، اما در نهايت آنها را از دست داديم. تا چند‌ماه ديگر ممكن است سردار آزمون و مهدي ترابي را به‌خاطر اين مشكلات از دست بدهيم، اما درنظر داشته باشيد كه جام‌جهاني يا بازي با هند همين فرداست و ديگر آمادگي آن را ندارم كه اعتبارم را براي «هيچ» از دست بدهم. اگر شما يا هر كس ديگري در حال حاضر فكر مي‌كنيد كه بنده تنها مشكل فوتبال ايران هستم، آمادگي اين را دارم كه ايران را ترك كنم، چون ديگر احتياجي ندارم بيشتر از اين زمانم را هدر بدهم.»

کد خبر 306079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha