کی‌روش از هر فرصتی استفاده می‌کند که از بازیکنان و هواداران فوتبال ایران به نیکی یاد کند؛ به‌نظر می‌رسد این را نوعی فخرفروشی در فوتبال آسیا نسبت به فوتبال ایران می‌داند.

کارلوس کی روش

 او ديروز در كنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي با هند در جمع خبرنگاران گفت: فوتبال آسيا بايد بداند كه هواداران ايران بي‌نظير هستند. كي‌روش در پاسخ به اين سؤال كه فوتبال ايران چه كاري انجام داده كه مدت‌هاست در صدر رده‌بندي برترين تيم‌هاي آسيايي قرار گرفته، تأكيد كرد: اين موضوع خوشحال‌كننده‌اي براي ماست اما جايگاه ايران در توسعه فوتبال و فوتبال پايه در رتبه نخست قرار ندارد. ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا شايستگي بيشتري در رده‌بندي دارند. البته فوتبال ايران پتانسيل اين را دارد كه با كشورهاي بزرگ وارد چالش شود. البته منظور من آلمان يا برزيل نيست اما مي‌تواند به سطح اروگوئه، يونان، سوئد و دانمارك برسد.

او درباره استفاده از بازيكنان جوان در تركيب تيم ايران اظهار كرد: در حال حاضر بازيكنان جوان فرصت كسب تجربه از بازيكناني چون تيموريان، سيدجلال حسيني، پژمان منتظري و خسرو حيدري به‌عنوان بازيكنان باتجربه‌اي كه طراوت و نشاط بازي‌شان را حفظ كردند، خواهند داشت. اگر اين بازيكنان را نداشتيم امكان جلو رفتن تيم نبود و در حقيقت اين بازيكناني كه نام بردم روحيه جواني تيم ما هستند. بازيكنان ديگر كه به لحاظ عددي جوان هستند بايد از اين بازيكنان الگو بگيرند. اين دوران انتقالي و تصميم‌هاي استراتژيك مي‌تواند مانند همه قسمت‌هاي زندگي خطرناك باشد. وقتي شما 3 ساله هستيد و تازه مي‌خواهيد در جاده زندگي قدم برداريد، ممكن است بارها زمين‌بخوريد اما به كارتان با استفاده از تجربيات ادامه مي‌دهيد. فوتبال هم همينطور است اما ما داريم اين كار را در ميانه رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني انجام مي‌دهيم و ممكن است اين موضوع خطرناك باشد. بعضي از بازيكنان ما اكنون 36-35 سال سن دارند و شايد در وسط مسابقات اعلام بازنشستگي كنند يا خدايي ناكرده مصدوم شوند و ما از آن طرف بازيكنان جواني را دراختيار داريم كه تجربه ندارند بنابراين بايد تعادل را برقرار كنيم. هم بايد خوب كار كنيم، هم دعا تا كارها به خوبي پيش برود. در نهايت بايد بگويم كه مهم‌ترين مطلب اطميناني است كه به كارمان و بازيكنان‌مان داريم و مطمئن هستم كاري كه درپيش گرفته‌ايم درست است و اميدوارم خداوند هم به ما كمك كند.

کد خبر 306498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha