سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

آدم ربایان، گروگان خود را ۱۷ساعت در جنگل شکنجه دادند تا دست به اخاذی ۴میلیون تومانی از خانواده‌اش بزنند اما آنچه نصیبشان شد، دستبند سرد پلیس روی دستانشان بود.

پایان ۱۷ساعت گروگانگیری برای ۴میلیون تومان

 ساعت 10صبح يكشنبه وقتي مرد ميانسالي مقابل خانه‌اش در غرب پايتخت سرگرم شستن خودرواش بود خبر نداشت كه 3سرنشين خودروي پرايد به كمين او نشسته‌اند و حركاتش را زيرنظر دارند. لحظاتي بعد وقتي كوچه خلوت شد، سرنشينان پرايد به سمت طعمه خود كه از قبل او را مي‌شناختند رفتند و با تهديد مرد ميانسال را سوار خودرو كردند و گريختند. اين آغاز يك گروگانگيري براي باجگيري ميليوني بود.

  • گزارش آدم‌ربايي

يك ساعت بعد دختر جواني به كلانتري 181تهران رفت و خبر از ربوده‌شدن پدرش داد. او گفت: پدرم مقابل خانه مشغول شستن ماشينش بود كه يكدفعه ناپديد شد. حتي موبايلش هم داخل خانه بود و با خود نبرده بود. نگران شده بوديم و دنبالش مي‌گشتيم تا اينكه يكي از همسايه‌ها مدعي شد كه لحظاتي قبل 3سرنشين پرايد پدرم را به زور سوار ماشين كرده و ربوده‌اند.

با اين شكايت، جست و جوي كارآگاهان براي پيداكردن مردميانسال شروع شد و درحالي‌كه آنها سرگرم تحقيق بودند دختر جوان بار ديگر به اداره پليس رفت و جزئيات تازه‌اي پيش روي تيم تحقيق قرار داد. وي گفت: ساعتي قبل موبايلم زنگ خورد و مرد ناشناسي كه پشت خط بود مدعي شد كه پدرم را ربوده‌اند و اگر 4ميليون تومان پول به‌حسابشان واريز نكنم پدرم را مي‌كشند. او صداي پدرم را برايم پخش كرد كه ناله مي‌كرد و مي‌خواست كه به دستورات آدم‌ربايان گوش كنم.

با اين اطلاعات، كارآگاهان با هماهنگي قاضي سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران، تحقيقات براي دستگيري آدم‌ربايان را شروع كردند. آنها به دختر جوان آموزش‌هاي لازم را دادند و از او خواستند به جاي كارت به كارت كردن پول، با گروگانگيرها براي پرداخت اين مبلغ قرار بگذارد.

  • دستگيري

هوا كاملا تاريك شده بود كه گروگانگيران با دختر جوان تماس گرفتند و اين بار وي گفت كه پول را قرض كرده و حاضر است به‌صورت نقدي پرداخت كند. در چنين شرايطي گروگانگيران ساعت 3بامداد ديروز را به‌عنوان زمان قرار براي تحويل‌گرفتن پول تعيين كردند. آنها به دختر جوان گفتند اگر پول را دريافت كنند پدرش را آزاد خواهند كرد و اگر پليس وارد ماجرا شود، او و گروگانشان را خواهند كشت. به‌رغم اين تهديدها دختر جوان بامداد ديروز در محل قرار حاضر شد. اين درحالي بود كه كارآگاهان نيز به‌صورت نامحسوس آنجا را زيرنظر داشتند. در محل قرار خودروي پرايدي بود كه احتمال داشت آدم‌ربايان داخل آن باشند. مأموران براي دستگيري سرنشينان آن و رهايي گروگان وارد عمل شدند و در اين عمليات راننده و يكي از سرنشينان پرايد دستگير شدند و مرد ميانسال كه داخل ماشين بود آزاد شد.

  • شكنجه‌هاي خونين

2متهم دستگيرشده به همراه شاكي صبح ديروز به دادسراي جنايي تهران منتقل شدند. شاكي كه به‌شدت در اين حادثه مجروح شده و روي صورتش آثار زخم و خراشيدگي ديده مي‌شد به قاضي سيفي گفت: يكي از گروگانگيران را مي‌شناختم و گمان مي‌كنم به قصد باجگيري مرا ربود تا از خانواده‌ام اخاذي كند. وي گفت: آنها مرا به جنگل‌هاي چيتگر بردند و 17ساعت شكنجه‌ام كردند. آنقدر كتكم زدند كه فكر مي‌كنم دنده‌هايم ضربه خورده و شايد شكسته باشد. حتي گوش‌هايم نمي‌شنوند آنقدر كه با سيلي به سرو صورتم زدند.

2متهمي كه دستگير شده‌اند راننده آژانس و يكي از گروگانگيران هستند كه براي گرفتن پول سر قرار حاضر شده بودند. راننده آژانس خود را بي‌گناه دانست و مدعي شد كه اصلا آدم‌ربايان را نمي‌شناخته است. وي گفت: آنها با آژانس تماس گرفتند و درخواست خودرو كرده بودند. 2نفري كه سوار ماشينم شدند از من خواستند كه به محل مورد نظر بروم و بسته‌اي تحويل بگيرم. من اصلا نقشي در اين گروگانگيري ندارم و نمي‌دانستم كه اين مرد ميانسال گروگان آنها بوده است.

متهم ديگر كه يكي از آدم‌ربايان است چنين گفت: من اصلا فكرش را نمي‌كردم كه دختر گروگان پليس را در جريان قرار بدهد. وقتي براي تحويل گروگان و دريافت پول از دخترش در محل حاضر شدم مأموران ريختند و دستگيرمان كردند. از متهمان ديگر هم خبري ندارم و نمي‌دانم كجا پنهان شده‌اند.

به گزارش همشهري، هم‌اكنون بازپرس جنايي دستور بازداشت عاملان اين گروگانگيري را صادر كرده تا انگيزه اصلي آنها فاش شود.

  • آدم‌ربايي موفق؛ صفر درصد

آمار پليس آگاهي پايتخت نشان مي‌دهد كه طي سال‌هاي گذشته، تعداد آدم‌ربايي‌هايي كه منجر به پرداخت پول توسط خانواده گروگان و فرار موفقيت‌آميز آدم‌رباها شده، صفر درصد بوده؛ يعني در اين مدت هيچ مجرمي كه نقشه كشيده با گروگانگيري دست به اخاذي بزند و يك‌شبه پولدار شود، در اجراي نقشه‌اش موفق نشده است. علت اين اتفاق را سردار محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران اينطور بيان مي‌كند: در سال‌هاي اخير در پليس آگاهي تهران تيم ويژه‌اي براي كشف پرونده‌هاي آدم‌ربايي تشكيل شده كه امكانات مخصوصي در اختيارشان قرار داده شده است. حتي هماهنگي‌هاي خاص با دادستاني و مقام قضايي نيز انجام‌شده تا پليس به راحتي و در كوتاه‌ترين زمان ممكن بتواند به پرونده‌هاي آدم‌ربايي خاتمه دهد. به همين دليل اين جرم در حال حاضر در پايتخت، جرمي با ريسك صددرصد براي مجرمان به شمار مي‌رود و به افرادي كه ممكن است وسوسه شوند تا با گروگانگيري به پول برسند، هشدار داده مي‌شود كه پليس به آنها اجازه رسيدن به اهدافشان را نخواهد داد.

کد خبر 308112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha