سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

مردی به‌خاطر طلب ۱۴۰میلیونی از یک آشنا، نقشه آدم‌ربایی کشید اما در تقلید صدا خیلی حرفه‌ای نبود و همین، کار دستش داد.

متهم

اواخر هفته گذشته زن و مردي همراه نوجوان 16ساله‌شان راهي يكي از مراكز خريد در پيشوا شدند. از آنجا كه جاي پارك خودرو در آن محدوده نبود پسرنوجوان آنها داخل ماشين نشست و پدر و مادرش براي خريد راهي مجتمع تجاري شدند غافل از اينكه سرنوشت تلخي در انتظار پسرشان است. نوجوان 16ساله درحالي‌كه منتظر خانواده‌اش بود ناگهان خودروي پرايدي با 2سرنشين در نزديكي خودروي آنها توقف كرد. يكي از آنها پياده شد و با تهديد چاقو پسرنوجوان را ربود و با زور وي را سوار پرايد كرده و فرار كردند.

پدر و مادر گروگان وقتي برگشتند با جاي خالي پسرشان روبه‌رو شدند. آنها در آن حوالي به جست‌وجو پرداختند اما اثري از پسرشان نبود. پدر و مادر كه به‌شدت نگران شده بودند موضوع را به پليس اطلاع دادند.

در چنين شرايطي، تحقيقات پليس براي پيدا كردن پسرگمشده شروع شد تا اينكه تماس تهديدآميز با خانواده گروگان مسير پرونده را تغيير داد و معلوم شد كه ماجرا، گروگانگيري براي اخاذي ميليوني است. آدم‌ربايان در تماس با پدر گروگان، او را تهديد كرده بودند كه اگر 300ميليون تومان پرداخت نكند جان پسرش در خطر است. از سويي پدر گروگان اعلام كرد صداي آدم‌ربايي كه با او تماس گرفته شبيه صداي يكي از آشناياني است كه از مدت‌ها قبل با او اختلاف مالي داشته است.

همين كافي بود تا كارآگاهان راهي خانه اين شخص شوند و او را دستگير كنند. هرچند او در بازجويي‌هاي اوليه خود را بيگناه دانست اما وقتي شواهد را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و به طراحي نقشه آدم‌ربايي با همدستي 3نفر از دوستانش اقرار كرد.وي گفت: انگيزه‌ام از آدم‌ربايي اختلافات مالي با پدر گروگان بود. من از او 140ميليون تومان پول طلب داشتم كه او حاضر نمي‌شد بدهي‌اش را پرداخت كند. من هم براي اينكه به پولم برسم نقشه ربودن پسرش را كشيدم و درخواست 300ميليون تومان پول كردم تا هم به طلب خود برسم و هم سهم همدستانم را بپردازم. وي در ادامه اقرار كرد كه گروگان را در كلبه متروكه‌اي در باغ حوالي روستايي بين پيشوا و ورامين نگه‌داشته و هيچ آزاري به او نرسانده‌اند.

در همين حال سرهنگ هادي احمدي فرمانده نيروي انتظامي پيشوا در اين‌باره گفت: پس از اعترافات مرد آدم‌ربا، مأموران راهي باغ شدند و پسرنوجوان را پس از يك روز اسارت آزاد كردند وي افزود:ماموران پليس پيشوا در اين عمليات 2آدم‌رباي اصلي را دستگير كردند و جست‌وجو براي بازداشت 2آدم‌رباي ديگر ادامه دارد.

کد خبر 304341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha