یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه مکزیکی «ال‌اونیورسال» گزارش داد که رئیس جمهور برزیل با انتصاب «دنی دایان» به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در این کشور مخالفت کرد و سکونت وی در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را دلیل مخالفتش ذکر کرده است.

برزیل سفیر جدید رژیم صهیونیستی را نپذیرفت

به گزارش منطقه‌ای خبرگزاری فارس از آمریکای لاتین به نقل از ال‌اونیورسال، دیلما روسف رئیس جمهور برزیل ضمن ارسال پیامی به رژیم صهیونیستی با انتصاب «دنی دایان» رئیس سابق شورای «یشا» به عنوان سفیر جدید این رژیم در برزیل مخالفت کرد.

رئیس جمهور برزیل دلیل اصلی مخالفتش با انتصاب «دایان» را سکونت وی در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری رود اردن عنوان کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیام «روسف» ابراز نارضایتی کرد.

«دنی دایان» در تاریخ 6 سپتامبر به عنوان سفیر جدید رژیم اسرائیل در «برازیلیا» (پایتخت برزیل) انتخاب شد.

پس از خبر انتصاب وی به عنوان سفیر اسرائیل در برزیل، گروه‌های اجتماعی برزیل با انتصاب «دایان»، که اصلیتی آرژانتینی دارد، به شدت مخالفت کردند و از دولت برزیل خواستند تا مانع ورود وی به برزیل شود.

مدافعین حقوق بشر برزیل «دایان» را ناقض حقوق‌بشر خواندند و اعلام کردند که وی یکی از کسانی است که به حقوق بین‌المللی مردم فلسطین مبنی بر حق تعیین سرنوشت و استقلال آن‌ها، تجاوز کرده است.

«دایان» 59 ساله در «بوینوس آیرس» (پایتخت آرژانتین) متولد شد، وی از سال 2007 تا سال 2013 رئیس شورای «یشا» بوده است.

مقامات اسرائیلی ضمن انتقاد از برزیل اذعان داشتند که اقدام برزیل توهین به انتخاب اسرائیل محسوب می‌شود زیرا ما پس از بررسی‌های بسیار وی را به عنوان سفیر اسرائیل در برزیل انتخاب کرده و حتی نام وی را برای تصدی منصب جدید در داخل کشور اعلام کردیم.

رفتار برزیل توهین به ما تلقی می‌شود زیرا این کشور با نادیده گرفتن گزینه انتخابی ما به راحتی با انتصاب وی مخالفت می‌کند.

برزیل می‌توانست با ارسال این پیام از طریق مقامات رسمی دیپلماتیکی و به صورت کاملا روشن و شفاف مخالفت خود را با انتصاب وی اعلام کند و مانع ایجاد تنش بین دو کشور شود.

ایجاد روابط دیپلماتیکی مستحکم با برزیل به دلیل موقعیت مناسب این کشور در منطقه آمریکای لاتین و بازار مناسب آن برای سرمایه‌گذاری برای دولت «نتانیاهو» اهمیت استراتژیکی بالایی دارد.

کد خبر 307902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha