همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران آخرین وضعیت باغ "اراج"- واقع در منطقه ازگل- که به صورت عمدی از سوی مالک آتش زده شده بود را تشریح کرد.

به گزارش فارس، علی محمد مختاری در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت باغ اراج گفت: این باغ 22 هزار 600 متر مساحت دارد و مالکیت آن به نام اداره اوقاف است.

وی ادامه داد: در سال 83 این فضا با 1414 اصله درخت سبز و 67 درخت خشک شده باغ شناخته شد.

به گفته مختاری، در همان سال به این دلیل که مالک 67 درخت خشک شده داشت، پرونده‌ای برای آن در نظر گرفته و مقرر شد که شهرداری ملک را تملک کند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به تغییر کاربری این زمین به پهنه G و پارک عمومی، گفت:‌ روز جمعه مالک با آتش زدن عمدی سه چهارم درختان، اقدام به نابودی این باغ کرده است.

وی ادامه داد: روز جمعه کارشناسان سازمان پارک‌ها برای بررسی به آنجا رفته ، اما مالک کارشناسان را به داخل باغ راه نداده است.

مختاری یادآور شد: صبح شنبه شکایتی از سوی سازمان پارک‌ها به دادسرای ناحیه 7 تهران ارجاع داده شد چرا که معتقدیم این باغ به صورت عمدی آتش زده شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون اگر فردی به صورت عمدی فضای سبز را تخریب کند، شهرداری می‌تواند این زمین را به نفع مردم و برای تبدیل به پارک عمومی تصرف کند.

کد خبر 307344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha