دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

جلسه دیروز شورای شهر تهران با صحبت‌های مهدی چمران در رابطه با آماری از حادثه آتش‌سوزی درختان باغ اراج در منطقه یک شروع شد و با ارائه مطالبی در خصوص شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همراه شد.

شورای شهرتهران

 

  • آتش‌سوزي باغ اراج عمدي بوده

رئيس شوراي شهر تهران درخصوص آتش‌سوزي باغ اراج گفت: «اين باغ به متراژ 2700مترمربع 8بار دچار آتش‌سوزي شده است. در اين بين مأموران آتش‌نشاني در مدت زمان 4دقيقه به محل رسيده و آتش را خاموش كردند ولي با اين حال تعداد زيادي از درختان باغ از بين رفته بودند.» به گفته چمران اين حادثه به نوعي از قبل طراحي شده بود چراكه در محيط پيرامون باغ درختان سبز هستند و قطع نشده‌اند ولي درختان داخل باغ يا خشك شده‌اند يا با حوادثي كه از پيش طراحي شده‌اند از بين رفته‌اند. وي با بيان اينكه شهرداري تهران شكايت خود را رسما به دادگاه اعلام داشته، اظهار اميدواري كرد برخلاف گذشته؛ اين‌بار حكم مصادره باغ به نفع شهرو شهروندان و در حمايت از فضاي سبز و درختان از سوي دادگاه صادر شود. وي يادآور شد كه شهرداري چندبار براي تملك اين باغ اقدام كرده اما با مالك كه سازمان اوقاف است نتوانسته‌ به توافق برسد. وي تاكيد كرد كه هرچقدر مالكان اين باغ، درختان را از بين ببرند، بازهم اين ملك باغ مي‌ماند.

در ادامه جلسه شورا ‌ پيمان سنندجي، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران ضمن ارائه آماري درخصوص وضعيت مالي و كاهش پرسنل اين شركت، برنامه‌ها و طرح‌هاي پيش‌رو را نيز اعلام كرد. وي گفت: موضوعي كه ما را ناراحت مي‌كند عدم‌نوسازي ناوگان است به‌گونه‌اي كه سال گذشته ما 7500دستگاه اتوبوس داشتيم و امروز 6450دستگاه داريم. وي از راه‌اندازي اتوبوس‌هاي هيبريدي در مهرماه خبر داد و گفت كه امروز هزار دستگاه ميني‌بوس در تهران در حال تردد هستند كه نه نوسازي مي‌شوند و نه مي‌توان آنها را حذف كرد. وي با بيان اينكه ‌چه دولت،‌ چه سازمان محيط‌زيست و چه ستاد مديريت سوخت به تعهدات خود عمل نكردند، افزود: تنها شهرداري تهران بوده كه براساس مصوبه شورا 20ميليون تومان براي نوسازي هر دستگاه ميني بوس اعتبار تخصيص داده اما آيا با 20ميليون تومان مي‌شود ميني‌بوس نوسازي كرد؟

در جلسه ديروز همچنين مجمع عمومي عادي شركت واحد اتوبوسراني تهران به رياست مهدي چمران، ابوالفضل قناعتي به‌عنوان منشي، ولي‌الله شجاع‌پوريان و محسن پيرهادي به‌عنوان ناظرين تشكيل شد. البته پس از جمع‌بندي موضوعات مطرح شده در اين مجمع، نهايتا تعيين بازرس پيشنهادي براي سال94 به رأي گذاشته شد كه در پي آن مرتضي لطفي بازرس اين شركت كه از سال72 اين سمت را بر عهده داشت رأي كافي را كسب نكرد. بر همين اساس مقرر شد موضوع معرفي و پيشنهاد بازرس شركت توسط اعضا در جلسه آتي مجمع بررسي شود. در اين بين عليرضا دبير، مهدي چمران و احمد حكيمي‌پور نكاتي را درباره روشن شدن ابهام واگذاري بخشي از اختيارات مجمع عمومي شركت واحد به شهرداري تهران كه در سال84 اتفاق افتاده بود بيان كردند. اگرچه تأكيد بر اين بود كه شورا از نظر قانوني، مجمع شركت است و تعيين حسابرس و بازرس را برعهده دارد.

پس از اين، قاسمي حسابرس مستقل شركت نيز به ارائه گزارش حسابرسي از شركت پرداخت و سپس احمد حكيمي‌پور، رحمت‌الله حافظي، احمد دنيامالي، مهدي چمران و محسن سرخو مطالبي را در مورد وضعيت كنوني شركت واحد بيان كردند. يكي از موضوعات مطروحه در اين بين هم پيگيري مطالبات شهرداري از دولت در بخش حمل‌ونقل عمومي بود.

  • تذكرات 2 عضو شوراي شهر تهران در يكصد و هشتادمين جلسه شوراي شهر

نام عضو  و مورد مطرح شده

رحمت‌الله حافظي: براساس گزارش حسابرس رسمي شوراي شهر تهران، قرارداد خريد اتوبوس با شركتي در سال 90منعقد شده بود كه براساس آن 100دستگاه اتوبوس دوكابين و سه‌‌كابين خريداري و تا پايان سال 91تحويل داده شود. براساس قرارداد موجود، حدود 49ميليارد تومان به‌عنوان پيش‌پرداخت به شركت مربوطه پرداخت شده و با وجود اينكه 2 سال از زمان اتمام قرارداد گذشته است، در اين مدت تنها يك دستگاه اتوبوس تحويل داده شده و با اين نحوه عملكرد پرداخت‌هاي ديگري به شركت صورت گرفته است. از شهردار تهران درخواست مي‌شود كه در مورد اين قرارداد توضيحات لازم را ارائه كند. همچنين براساس گزارش حسابرس رسمي شورا تعدادي ملك توسط سازمان املاك و مستغلات شهرداري به اشخاص حقيقي و حقوقي واگذار شده كه در زمان واگذاري قيمت‌گذاري و ارزيابي ملك صورت نگرفته و گزارش ارزيابي مربوط به چندسال قبل بوده است. همچنين براي اين واگذاري‌ها بين 10تا 25درصد تخفيف اعمال شده و تشريفات قانوني لازم (برگزاري مزايده) نيز اعمال نشده است. اين در حالي است كه اعمال تخفيف و ترك تشريفات اين املاك به مصوبه شوراي شهر تهران نياز داشته است.

احمد مسجدجامعي: ما در دوره سوم شوراي شهر پيشنهاد خريد خانه مهدي اخوان ثالث را داده بوديم كه توسط شهرداري تهران انجام شد اما متأسفانه اين خانه هيچ نشانه‌اي از اخوان ثالث ندارد. طراحي خانه به جاي الهام گرفتن از موزه‌ها براساس تيپ خانه‌هاي مسكوني بوده و داخل آن هيچ قرابتي با خانه شاعر ندارد. كاركنان اين مجموعه نيز هيچ شناختي از فضاي فرهنگي ادبي كشور و شاعر ندارند و هيچ عكس، كتاب يا اثري از اخوان ثالث در آن وجود ندارد.

کد خبر 307934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha