گروه اجتماعی: معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: آخرین مرحله طرح انضباط اجتماعی در عبور و مرور از 16 شهریور ماه به اجرا در خواهد آمد.

برخورد با تخلفات ساکن از جمله پارک در میادین یا مکان‌های توقف ممنوع در شهرها و تست اعتیاد و کنترل جدی ناوگان حمل و نقل مسافر و بار در جاده‌ها از مهم‌ترین اقدامات راهنمایی و رانندگی در این طرح است.

وی افزود: در این طرح که تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، تمرکز ما در  شهرها بر تخلفات ساکن از جمله پارک در اماکن پارک ممنوع و میادین است.

سرهنگ سید‌هادی‌هاشمی با اشاره به حمل خودروهای متخلف به‌وسیله جرثقیل، اضافه کرد: یکی از معضلاتی که ما در شهرها و جاده‌ها با آن مواجهیم حرکت نکردن خودروها بین خطوط است که در این طرح با این متخلفان نیز برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جاده‌ها ما کنترل جدی ناوگان مسافربری و باری را در دستور کار خود خواهیم داشت و اجازه عبور به خودروهای متخلف داده نخواهد شد.

سرهنگ‌هاشمی اجازه عبور به ناوگان حمل و نقل و بار در جاده‌ها را منوط به داشتن سلامت فنی خودرو و داشتن دفترچه و مدارک مجاز عنوان کرد و گفت: در صورت تخلف، ضمن اعمال قانون نسبت به این خودروها، با شرکت یا مؤسسه‌ای نیز که بارنامه را صادر کرده است، برخورد خواهد شد.

وی افزود: به استناد تبصره یک ماده 15 آیین‌نامه حمل بار و مسافر، شرکت‌ها و مؤسسات می بایست مدیر فنی داشته باشند و بعد از اطمینان از سلامت وسیله نقلیه اجازه حمل بار با آن را بدهند و در این مرحله با شرکت‌ها و مؤسساتی که بدون نظارت مدیرفنی اقدام به حمل مسافر یا بار کنند، برخورد خواهد شد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه از دریافت تست اعتیاد از رانندگان خبر داد و گفت: تست عدم اعتیاد از رانندگان، بدون اطلاع قبلی به آنها از 15 شهریور در جاده‌ها انجام می گیرد.

کد خبر 30723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز