همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت طرح افزایش انضباط ترافیکی از روز شنبه 16 تیرماه در بزرگراه‌های صدر، بابایی، همت و نیایش آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح افزایش انضباط ترافیکی از روز شنبه 16 تیرماه سال جاری در بزرگراه‌های صدر، بابایی، همت و نیایش گفت: با بکارگیری کلیه امکانات بزرگراهی اعم از تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس، موتورسیکلت، گشت‌های هوایی، عوامل استقراری و دوربین‌های کنترل و ثبت سرعت، دوربین دید در شب و دوربین پرواز هوایی، این بزرگراه‌ها به صورت 24 ساعته مورد کنترل قرار گرفته و با هر نوع تخلف رانندگی در آنها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار هاشمی این طرح را در ادامه سلسله طرح‌های امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش انضباط ترافیکی با تأکید بر حرکت بین خطوط،  وجلوگیری ازسرعت و سبقت غیرمجاز و لایی کشیدن در این بزرگراه‌هاست.

وی افزود: با اجرای این طرح تمامی خودروهای سنگین شامل کامیون، کامیونت و مینی‌بوس و موتورسیکلت‌ها باید حتماً در لاین یک در این بزرگراه‌ها تردد کنند.

سردار هاشمی با اشاره به بکارگیری دو فروند بالگرد برای کنترل تخلفات رانندگی در این بزرگراه‌ها گفت: خودروهای متخلف به حاشیه بزرگراه منتقل و در صورتی که در آن محل امکان توقف خودرو باشد، با قفل‌های پلیس، قفل شده و در غیر این صورت به پارکینگ منتقل می‌شوند.

به گفته رییس راهور تهران بزرگ، خودروهای متوقف شده در حاشیه بزرگراه‌ها در صورتی که تا پایان روز نسبت به حل مشکل خود اقدام نکنند، با کمک جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح همچنین با خودروهای بالای 300 هزار تومان بدهی جریمه برخورد خواهد شد به ایسنا گفت: این دسته از خودروها از یک روز تا یک هفته توقیف خواهند شد. 

سردار هاشمی افزود: مالکان این خودروها در صورتی که ظرف یک هفته نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکنند به دادگاه معرفی و قاضی اجازه دارد نسبت به ابطال گواهینامه و توقیف خودرو از یک تا سه ماه حکم صادر کند.

کد خبر 25912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز