چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: حدود 76 هزار خودرو پلاک عمومی بیش از 300 هزار تومان بدهی جریمه دارند که بزودی در جاده‌های کشور با آنها برخورد می‌شود.

سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای برخورد با خودروهای بالای 300 هزار تومان بدهی جریمه از 3 ماه گذشته گفت: طی این مدت بیش از 10 هزار خودرو در تهران به دلیل بدهی جریمه بیش از 300 هزار تومان متوقف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی با اشاره به این که مالکان وسایط نقلیه پلاک عمومی باید هر چه سریعتر نسبت به تسویه حساب بدهی جریمه خود اقدام کنند، گفت: بزودی کلیه تخلفات رانندگی به منازل رانندگان متخلف ارسال می‌شود.

رییس اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به بیشترین بدهی جریمه موجود اشاره کرد و به ایسنا گفت: بیشترین جریمه مربوط به یک دستگاه اتوبوس با 13 میلیون تومان و یک دستگاه پژو 405 با 14 میلیون تومان است که راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حال انجام اقدامات لازم برای توقیف این خودروهاست.

وی با اشاره به کنترل 19 میلیون تخلف رانندگی در 5 ماهه امسال گفت: این میزان کنترل تخلف، نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر از این تعداد تخلف حدود 10 میلیون درونشهری و 9 میلیون برونشهری بوده است.

جهانگیری افزود: افزایش کنترل پلیس، نصب تجهیزات، تصمیم برای نهادینه کردن انضباط ترافیکی و برخورد و ... از علل اصلی افزایش شمار برخورد با تخلفات رانندگی بوده که منجر به صدور قبوض جریمه شده است.

رییس اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بیشترین تخلفات در جاده‌ها را سرعت و سبقت غیرمجاز و در شهرها عدم حرکت بین خطوط، توقف بر روی گذرگاه عابر پیاده و عدم گردشهای صحیح عنوان کرد و گفت: بیشترین از تخلفات ناشی از اضطرار و عجله و مزاحمت آمیز ناشی از رانندگی شتابزدگی است.

کد خبر 31288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز