همشهری آنلاین: تازه ترین آمار منتشره حکایت از آن دارد که شمار مقام های فاسد حزب حاکم کمونیست در چین از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشته است.

 بیش از ۱۲۵ هزار مقام فاسد حزبی در چین شناسایی شدند

به گزارش ایرنا، این تعداد مقام فاسد در حزب حاکم چین از سال 2012 تا ماه جاری میلادی شناسایی و تحت پیگیرد قرار گرفته اند.

برخی از این افراد از مهره های مهم حزب و دولت بوده اند و دستگیری آنها ضربات جدی بر چهره حزب حاکم چین وارد کرده است.

کمیسیون انضباطی حزب حاکم کمونیست چین اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که بسیاری از این افراد مرتکب تخلفات اداری شده و ضمن سوء استفاده از قدرت حزبی خود، رشوه گرفته و اختلاس کرده اند.

مقام های چین روز جمعه  و در جریان اجلاس جهانی «داووس» در این ارتباط اعلام کردند که به تنهایی قادر به مبارزه با فساد نیستند و باید برای این کار از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنند.

چین نو از سال 1949 میلادی تاسیس شد و از سال 1978 میلادی اصلاحات اقتصادی در این کشور با عنوان سیاست درهای باز به رهبری «دنگ شیائو پینگ» رهبر وقت این کشور آغاز شد.

توسعه بی رویه اقتصادی چین و ناهماهنگی در بخش توسعه اجتماعی و اقتصادی موجب دستیابی بسیاری از مقام های این کشور به پول های کلان و ریشه دار شدن تدریجی فساد در کشور شد.

از حدود سه سال قبل دولت چین با فرمان «شی جین پینگ» مبارزه بسیار جدی تری را با فساد آغاز و اعلام کرد که این کار را تا ریشه کن کردن این پدیده ادامه خواهد داد.

حزب حاکم کمونیست هم از 90 سال پیش ایجاد شد اما فساد گسترده سال های اخیر در آن باعث شده است تا بسیاری از مهره های اصلی و بلندپایه از حزب اخراج شده و باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی در میان مردم شوند.

این حزب نزدیک به 85 میلیون نفر عضو دارد و سال پیش 70 هزار نفر از اعضای آن به دلیل فساد مالی و تخلفات انضباطی تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته اند.

کد خبر 307134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha