شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

هر یک از اعضای باند سارقان مسلح وظیفه خاصی داشت. یکی از آنها در گمرک فرودگاه امام خمینی پرسه می‌زد و افرادی را که در حال ترخیص محموله میلیونی بودند شناسایی می‌کرد و بقیه نیز با تیراندازی و تهدید اسلحه دست به سرقت می‌زدند.

متهم

اين دزدان حرفه‌اي 4مرداد‌ماه سال‌جاري با شكايت زن و شوهري تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. آن روز اين زوج به كلانتري 170كهريزك رفتند تا مأموران را در جريان سرقت محموله 500ميليون توماني قرار دهند. مرد جوان در توضيح ماجرا گفت: ساعت 5صبح امروز (4مرداد) بيش از 180دستگاه گوشي موبايل به ارزش 500ميليون تومان را پس از انجام اقدامات قانوني از گمرك فرودگاه امام‌خميني تحويل گرفته و داخل چمدان گذاشتيم.

پس از آن همراه همسرم سالن فرودگاه را ترك كرده و يك تاكسي كرايه كرديم تا به تهران برويم. وي ادامه داد: چمدان‌هاي حاوي گوشي تلفن همراه را در صندوق عقب تاكسي فرودگاه گذاشته و به سمت تهران حركت كرديم. در بين راه يك دستگاه خودروي پاترول مشكي رنگ به تاكسي نزديك شد و سرنشينان آن از راننده تاكسي خواستند تا توقف كند.

من اما مانع توقف راننده شدم و خواستم تا همچنان به مسير خود ادامه دهد. چند متر جلوتر ناگهان خودروي پاترول كه در تعقيب ما بود اين‌بار به سمت ما آمد و درحالي‌كه يكي از آنها اسلحه كلاش در دست داشت راننده را تهديد كرد تا كنار اتوبان توقف كند. او حتي براي ترساندن ما چند تيرهوايي شليك كرد و در چنين شرايطي راننده مجبور به توقف شد. 2سرنشين جوان پاترول پس از پياده كردن هر سه نفر ما، با تهديد چمدان‌هاي حاوي گوشي موبايل را از صندوق عقب سرقت كردند و گريختند.

  • شروع تحقيقات

با اين شكايت تيمي از كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران تحقيقات در اين پرونده را آغاز كردند. تنها سرنخي كه پيش روي تيم تحقيق مطرح بود شماره پلاك پاترول بود كه مالباخته موفق شده بود آن را يادداشت كند. كارآگاهان مالك خودرو را در شهرك انديشه شناسايي كردند اما او گفت: چند وقت پيش تصميم گرفتم ماشينم را بفروشم براي همين در روزنامه آگهي دادم كه مرد جواني نزد من آمد و مدعي شد كه قصد خريد دارد.

پس از توافق بر سر قيمت، قولنامه فروش خودرو را تنظيم كرده و قسمتي از پول را به من پرداخت كرد. او پس از آن ماشين را تحويل گرفت و قرار شد تا مدارك خودرو را در روز تسويه حساب كامل و در زمان انتقال سند تحويلش دهم. مرد خريدار اما چند روز بعد نزد من آمد و مدعي شد از خريد خودرو منصرف شده است او حتي خسارت فسخ قرارداد را به من پرداخت كرد و خودرو را برگرداند.

  • دستگيري

در ادامه ماموران با كمك مالباخته به بررسي‌ آلبوم عكس مجرمان سابقه‌دار پرداختند و يكي از سارقان را به نام سعيد شناسايي كردند. آنها پاتوق‌هاي احتمالي وي را زيرنظر گرفتند و 27مرداد‌ماه سعيد را در مخفيگاهش در اسلامشهردستگير كردند. او وقتي شواهد را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و 2نفر از همدستانش به نام امير و ناصر را معرفي كرد. وي گفت: يكي از اعضاي گروه به‌نام امير، وظيفه زاغزني در داخل سالن فرودگاه را به‌عهده داشت. در حقيقت وظيفه‌اش اين بود كه سوژه‌ها را زمان ترخيص اموال شناسايي كند.

من و ناصر نيز با خودرو، در پاركينگ فرودگاه منتظر تماس امير بوديم تا پس از اعلام مشخصات سوژه مورد نظر، آنها را تعقيب كرده و با تهديد اسلحه و تيراندازي دست به سرقت بزنيم. بعد از اعتراف اين مرد سارق، مأموران 2 همدست وي را 12شهريور‌ماه دستگير كردند و در بازرسي از مخفيگاه آنهاچندين دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه كشف شد. به‌دنبال اعتراف آنها اسلحه جنگي غيرمجاز نيز در يك ساختمان مخروبه در منطقه شهريار به‌دست آمد.

سرهنك آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: با انجام تحقيق از متهمان، 2 نفر از خريداران گوشي تلفن همراه مسروقه در خيابان جمهوري تهران و منطقه شهريار شناسايي شدند و ده‌ها گوشي تلفن همراه مسروقه از آنها كشف شد. همچنين متهمان اعتراف كردند كه قصد سرقت‌هاي ديگر هم داشته‌اند كه پس از دستگيري در اجراي نقشه‌هايشان ناكام مانده‌اند. به گفته وي، تحقيقات از اين باند ادامه دارد.

کد خبر 306987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha