۶ نفر از اعضای باند خشن دزدان مسلح که با ورود به خانه‌ها و ضرب و شتم ساکنان، اموالشان را سرقت می‌کردند، کارگرانی افغانی بودند که قبلا برای مالباختگان کار می‌کردند.

از مدتي قبل كارآگاهان پليس در جريان سرقت‌هاي خشني در شهرهاي رفسنجان، انبار و حاشيه كرمان قرار گرفتند. آنچه در اين سرقت‌ها نگران‌كننده بود اينكه دزدان مسلح به سلاح گرم بودند و به محض ورود به خانه‌ها و مكان‌هاي مورد نظرشان، حاضران را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار مي‌دادند و پس از بستن دست و پايشان، اموالشان را به سرقت مي‌بردند.

تحقيقات پليس نشان مي‌‌داد كه اين سرقت‌ها از سوي يك باند 9نفره صورت مي‌گيرد كه برخي از اعضاي آن را اتباع افغاني تشكيل داده بودند. در ادامه سرنخ‌هايي از سارقان به‌دست آمد و مشخص شد كه تمامي اين افراد در زندان با هم آشنا شده و نقشه كشيده بودند كه پس از آزادي دست به جرايم مختلف ازجمله سرقت مسلحانه بزنند.

سردار حسين چناريان، رئيس پليس استان كرمان با بيان اين خبر گفت: با اطلاعات دقيقي كه كارآگاهان به‌دست آورده بودند، تمامي 9عضو اين باند در 2عمليات جداگانه در رفسنجان و كرمان دستگير شدند و مشخص شد كه 6نفر از آنها افغاني و بقيه اهل كرمان و سيستان و بلوچستان هستند. آنها در اين مدت جرائم مختلف، پرتعداد و مستمري را مرتكب شدند كه يكي از آنها تشكيل باند سرقت مسلحانه بود و اعضاي اين باند به شكلي بسيار خشن دست به سرقت‌هاي مسلحانه مي‌زدند.

وي ادامه داد: اعضاي افغاني اين باند در واقع كارگراني بودند كه روزي براي مالباخته‌ها كار مي‌كردند يا اينكه در باغ‌هاي پسته آنها فعاليت داشتند و به همين دليل از وضعيت مالي اين افراد خبر داشتند. به گفته سردار چناريان متأسفانه به‌دليل اعتماد بي‌جايي كه برخي از مردم به اتباع بيگانه مي‌كنند و بدون هيچ شناختي از آنها براي كاركردن در خانه‌ها يا باغاتشان استفاده مي‌كنند، چنين جرايمي رخ مي‌دهد و به شهروندان توصيه مي‌شود هنگام استخدام كارگر، از افرادي كه ناشناس و شناخته شده نيستند، استفاده نكنند.

کد خبر 304569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha