«زاغزنی مقابل بانک‌ها و مراکز تجاری» ترفندی بود که اعضای باند تبهکاری با استفاده از آن پول‌های شهروندان در شهرهای مختلف کشور را سرقت می‌کردند.

متهمان

آنها بعد از شناسايي طعمه‌هايشان با ترفندهاي گوناگوني سر‌راه‌شان قرار مي‌گرفتند تا پول‌هاي‌شان را به چنگ بياورند.
چندي قبل كارآگاهان پليس آگاهي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد چند تبهكار سابقه‌دار باند تازه‌اي را تشكيل داده‌اند و در ده‌ها فقره كيف قاپي و سرقت دست دارند. اعضاي اين باند كه همگي افرادي حرفه‌اي بودند در دور تازه سرقت هاي‌شان مشتريان مراكز تجاري و بانك‌ها را به‌عنوان طعمه انتخاب مي‌كردند و به كمين آنها مي‌نشستند.

شيوه كار تبهكاران به اين شكل بود كه چند نفر از آنها به‌عنوان مشتري وارد بانك‌ها مي‌شدند و بعد از شناسايي افرادي كه پول زيادي دريافت مي‌كردند آنها را تعقيب و در ادامه با همدستي اعضاي ديگر باند پول‌هاي طعمه‌شان را زورگيري مي‌كردند.

  • زاغ‌زني مقابل بانك

يكي از مالباختگان درباره سرقت 7ميليون تومان از پول‌هايش در نزديكي يكي از بانك‌ها به پليس گفت: از بانكي در خيابان هنگام مبلغ 7ميليون تومان پول نقد دريافت كردم و مي‌خواستم آن را به‌حساب ديگرم در يكي ديگر بانك‌هاي آن حوالي واريز كنم اما پس از خروج از بانك ناگهان يكي از متهمان كيفم را قاپيد و شروع به دويدن كرد. او در ادامه سوار موتورسيكلتي شد كه از قبل منتظرش بود و در يك چشم به هم زدن فرار كرد.

اما اين تنها ترفند اعضاي اين باند براي سرقت نبود. آنها بعد از زاغ‌زني مشتريان بانك‌ها گاهي خودروي آنها را پنچر مي‌كردند و تعويض لاستيك خودرو نيز فرصت خوبي براي عملي كردن نقشه سرقت به آنها مي‌داد. از اين گذشته گاهي نيز تبهكاران خشن مي‌شدند و براي دستبردزدن به طعمه هاي‌شان از چاقو و قمه استفاده مي‌كردند و به زور پول‌هاي مشتريان بانك‌ها و مراكز تجاري را سرقت مي‌كردند. آنها گاهي سرقت‌هاي‌شان را در خارج از تهران، به‌خصوص شهرهاي شمالي ادامه مي‌دادند و اطلاعات به‌دست آمده حاكي از آن بود كه آنها ده‌ها سرقت را با اين شيوه‌ها مرتكب شده‌اند.

  • شناسايي تبهكاران

با اينكه اعضاي اين باند هر از گاهي سرقتي را مرتكب مي‌شدند اما هويت آنها به‌طور دقيق مشخص نبود تا اينكه كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي به‌تدريج توانستند هويت تبهكاران را شناسايي كنند. بررسي‌ها نشان مي‌داد اعضاي اصلي اين باند 8جوان به نام‌هاي نادر، علي، داوود، مرتضي، محسن، ولي، امير و ابوالفضل هستند كه مخفيگاه‌شان در مناطق مختلف تهران شامل لويزان، پيروزي، خيابان نيروي هوايي، بلوار ابوذر و خيابان نبرد است. در چنين شرايطي اين مناطق به‌طور نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و دام گسترده‌اي براي دستگيري آنها پهن شد. سرانجام وقتي اطلاعات مأموران درباره نفرات اين شبكه تبهكاري تكميل شد آنها در جريان چند عمليات غافلگيركننده متهمان را دستگير كردند.

به‌دنبال دستگيري متهمان تحقيقات از آنها آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد آنها تاكنون به اتهام ارتكاب جرايم مختلف مثل سرقت، تهديد، قاچاق مواد‌مخدر، تحصيل مال نامشروع، سرقت‌هاي مقرون به آزار، جعل، تخريب، سرقت داخل خودرو، ايراد ضرب و جرح عمدي، سرقت به عنف بارها در شهر تهران و ديگر شهرهاي مختلف كشور دستگير و زنداني شده‌اند. اما هر بار پس از آزادي از زندان سرقت‌هاي‌شان را از سر گرفته‌اند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتكاب جرايم مختلف به‌ويژه سرقت، بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان را صادر كرد و از شهرونداني كه از دستگيرشدگان شكايت دارند دعوت مي‌شود براي طرح شكايت از آنها به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 307136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha