سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بشر تاکنون راه‌های هوشمندانه زیادی برای ابراز انزجارش از افزایش ماشینی‌شدن زندگی یافته‌است و به شکل‌های مختلف تلاش دارد خود را از این روند اجتناب‌ناپذیر بیرون بکشد، درست مانند مردی ژاپنی که نارضایتی خود را با لگد زدن نشان داده‌است.

روبات

براساس گزارش Cnet، بشر هنوز به حضور ماشين‌هاي هوشمند در اطرافش خو نگرفته‌است، از اين رو مواجهه با يك روبات در بخش خدمات مشتريان يك فروشگاه كار ساده‌اي نيست،‌ زيرا هنگامي كه از خدمات ارائه شده ناراضي باشيد، هرقدر برسر روبات جيغ و فرياد بكشيد نيز فايده‌اي نخواهد داشت،‌زيرا روبات آنطور رفتار مي‌كند كه برنامه‌ريزي شده‌است.

از اين رو عجيب نيست كه مردي در ژاپن از شدت عصبانيت به سمت يك روبات لگدپراني كرده‌باشد. عجيب اينجاست كه اين مرد به جرم لگد پراني عامدانه به سوي يك روبات توسط پليس ژاپن دستگير شده‌‌است.

فروشگاه SoftBank يكي از فروشگاه‌هايي است كه از روبات‌هايي به نام Pepper براي كمك به مشتريانش استفاده مي‌كند،‌روبات‌هايي كه به انسان‌ها اهميت مي‌دهند،‌مي‌خواهند آنها را شاد كنند و از توانايي درك احساسات انسان برخوردارند. با اين‌همه كيچي ايشيكاوا پس از ورود به يكي از فروشگاه‌هاي SoftBank و پس از آنكه رفتار يكي از كارمندان (انساني) فروشگاه او را آزرده‌خاطر ساخت، ناراحتي‌اش را بر سر روباتي بي‌دفاع خالي كرده و چنان لگدي به سوي او پرتاب كرد كه روبات دچار آسيب‌ديدگي حركتي جدي شده و سيستم داخلي آن از كار افتاد.

اين مرد 60 ساله ژاپني رفتار خشونت‌آميز خود نسبت به اين روبات 1600 دلاري را پذيرفته‌است.

کد خبر 306514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha