همشهری آنلاین: نخستین گروه از پناهجویان پس از هفته ها تنش و آوارگی در مجارستان روز شنبه با قطار و از طریق اتریش وارد آلمان شدند.

ورود نخستین گروه از پناهجویان از مجارستان به آلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، این پناهجویان که بیشتر اهل سوریه هستند هفته ها در مجارستان و سایر مناطق در مسیر، تحت فشار شدید ماموران پلیس و حملات آنها بوده اند.

آنها پس از ورود به مونیخ آلمان به مراکز پذیرش مهاجران خارج از شهر منتقل شدند.

هنوز هزاران مهاجر پای پیاده در حال طی کردن مسیر مجارستان به آلمان هستند و پیش بینی شده به شمار پناهجویان در آلمان افزوده شود.

در همین حال، انگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: ورود مهاجران به آلمان صرفا یک استثنا بود که به علت شرایط مرزهای مجارستان انجام شد.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم در لوکزامبورگ اعلام کردند: باید در خارج از اتحادیه اروپا و مثلاً در خاورمیانه یا آفریقا ، مراکزی برای پذیرش پناهجویان ایجاد شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوضاع مهاجران را وخیم خواند و گفت: حل این بحران زمان می خواهد و باید سریعتر عمل کرد.

سخنگوی اتحادیه آلزاس - سوریه هم اعلام کرد: اکنون زمان آن است که فرانسه و فرانسوی ها سیاست خود را تغییر دهند و سوری های بیشتری را بپذیرند.

وزیران امور خارجه گروه چهارجانبه اواخر ماه سپتامبر با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی به منظور پرداختن به بحران پناهجویان، تشکیل جلسه خواهند داد.

کد خبر 306283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha