همشهری آنلاین: الکساندر دوبریندت، وزیر حمل و نقل آلمان گفت: اتحادیه اروپا در کنترل مرزهای خارجی در مقابل موج مهاجران شکست کامل خورده است.

مهاجرت

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دوبریندت در بیانیه‌ای با اشاره به شکست کامل اتحادیه اروپا و محافظت ناکارآمد از مرزهای خارجی بر لزوم 'اتخاذ تدابیر موثر' برای متوقف ساختن موج مهاجرت تاکید کرد.

وی با اشاره به این که ظرفیت کشورش برای پذیرش مهاجران در حال تکمیل است، افزود: سایر کشورهای اروپایی باید این پیام را درک کنند.

'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه گذشته (18 شهريور) در نشست پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه، جزئیات نظام توزیع پناهجویان را در کشورهای عضو ارائه کرد.

در طرح توزیع 120 هزار پناهجو در مدت دو سال در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان با پذیرش 26.2 درصد پناهجویان (31 هزار و 443 نفر)، فرانسه با پذیرش 20 درصد (24 هزار و 31 مهاجر) و اسپانیا با سهم 12.4 درصد (14 هزار و 931 نفر) بیشترین سهم را در این برنامه توزیع دارند.

وزرای کشور 28 عضو اتحادیه اروپا قرار است فردا (دوشنبه 23 شهريور) در نشستی در بروکسل در مورد طرح کمیسیون مواضع خود را اعلام کنند و آن را برای تصویب به رای بگذارند.

روز جمعه 'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیر امور خارجه آلمان با پشتیبانی 'ژان آسلبورن' همتای لوکزامبورگی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در پراگ با همتایان خود از کشورهای گروه 'ویزگراد' دیدار کرد.

این گروه شامل لهستان، جمهوری چک، اسلوواکی و مجارستان روز جمعه مخالفت خود را با نظام توزیع مهاجران اعلام کردند.

جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده است به افزایش شمار آوارگان منجر شده و همین امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.
بر پایه آخرین گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از ژانویه 2015 (دی/ بهمن 1393) تا کنون بیش از 430 هزار مهاجر و پناهجو خود را از مسیر دریای مدیترانه به اروپا رسانده‌اند و بیش از دو هزار نفر نیز در این راه جان باخته و یا ناپدید شده‌اند.

کد خبر 307095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha