همشهری‌آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل خواست با تحت فشار گذاشتن رژیم صهیونیستی دولت تل آویو را به پذیرش پناهجویان فلسطینی که از سوریه فرار می‌کنند، مجبور کند.

 دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که عباس از نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل خواسته است با همکاری دبیرکل این سازمان اقدام‌هاي مناسب و لازم برای پذیرش پناهجویان فلسطینی که از سوریه به سرزمین‌های اشغالی می‌روند را انجام دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس تشکیلات خودگردان تماس‌هایی با مسئولان سازمان ملل و برخی مسئولان اروپایی داشته و تلاش می‌کند دولت تل آویو را برای پذیرش پناهجویان فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره،در این بیانیه آمده است: ما می‌خواهیم رنج آوارگی، مرگ و بی‌خانمانی که در نتیجه شرایط سخت فعلی منطقه رخ داده، در تمامی کشورهای جهان پایان یابد.

بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی همواره از خط قرمزهای رژیم صهیونیستی بوده است.

احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نیز از تلاش طرف فلسطینی برای توقف مهاجرت پناهجویان فلسطینی مقیم سوریه به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: تماس‌ها و رایزنی‌هایی با گروه‌های مسلح برای تسهیل وصول مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به خانواده‌های فلسطینی ساکن سوریه انجام شده است.

نزدیک به نیم میلیون پناهجوی فلسطینی پیش از آغاز بحران سوریه در این کشور زندگی می‌کردند. البته با آغاز بحران، بخش بزرگی از آنها به کشورهای همسایه سوریه رفتند.

اردوگاه یرموک که بزرگ‌ترین تجمع پناهجویان فلسطینی است در دمشق تحت محاصره است و اکنون تنها حدود 14تا 18 هزار تن از مجموع 160 هزار فلسطینی ساکن آن، در آنجا باقی مانده‌اند.

کد خبر 306257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha