شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

به گزارش همشهری، در سومین هفته از شهریورماه، گالری‌های پایتخت آماده میزبانی از آثار هنرمندان در زمینه‌های مختلف هستند.

آثار هنرمندان تجسمي در خانه هنرمندان در 4 نگارخانه اين مجموعه به نمايش درآمده است. نگارخانه‌هاي 4 فسيل‌خانه هنرمندان بهار، تابستان، پاييز و زمستان پذيراي 60اثر نقاشي در روزهاي آخر تابستان هستند. در اين نمايشگاه بخشي از آثار تجسمي خانه هنرمندان شامل حدود 60اثر نقاشي و حجم به نمايش و فروش گذاشته خواهد شد.

حبيب‌الله صادقي، يدالله درخشاني، مرتضي مميز، احمد وكيلي، رضا هدايت، محمدرضا فيروزه‌اي، رزيتا شرف‌جهان، ليلا ويسمه، مينا غازياني، نيلوفر قادري‌نژاد، مينا نادري، افشين زردين و... از هنرمنداني هستند كه آثارشان در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است.اين نمايشگاه از 13تا 22شهريورماه برپا خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند هر روز از ساعت 14تا 21به خانه هنرمندان ايران مراجعه كنند.

«چند روايت از يك انسان كه با امواج ارس به دريا پيوست» عنوان نمايشگاهي در گالري دناست كه در آن 10هنرمند كه هريك از نگاه خود صمد بهرنگي را به تصوير كشيده‎اند، آثار خود را عرضه كرده‌اند. اين آثار توسط آرش تنهايي جمع‌آوري شده و تا 23شهريور در معرض ديد عموم قرار دارد.

گالري شيرين نيز در نمايشگاه جديدش ميزبان آثار عكس و فوتوآرت 30هنرمند جوان است كه علاوه بر اين، 20هنرمند ميهمان نيز آثارشان را در اين زمينه در معرض ديد عموم قرار داده‌اند. آثار ميهمانان در قالب چهارمين دوره از فستيوال سالانه پرتره‌سازي به نمايش درآمده. اين نمايشگاه عكس كه به تازگي كار خود را آغاز كرده تا 23شهريور ادامه دارد.

در ادامه فعاليت‌هاي گالري آبي، اين گالري تا هفته اول مهرماه ميزبان آثار 5 هنرمند است. نمايشگاه نقاشي و مجسمه با عنوان «زيست- قدرت» در گالري آبي داير است. گالري لاله هم اين روزها پذيراي آثار هنرمنداني چون فرح اصولي، ابوالفضل نظري، محمد نيكخواه‌بهرامي، علي ذاكري و... است. اين نمايشگاه با عنوان «بازخواني ناويراسته» كار خود را از 13شهريور آغاز كرده و تا 25شهريور ادامه دارد.

مركز هنرها‌ي‌ معاصر‌ سازمان آب با همكاري گالري Ag آثار ويدئو و چيدمان هنرمند آلماني «هارون فاروكي» را برگزار مي‌كند. اين نمايشگاه «استعاره و سياست» نام دارد كه تا 30شهريور به نمايش گذاشته شده، ‌همچنين بخش دوم آثار هنرمند آلماني تا ۳ مهرماه در گالري Ag در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمايشگاه نقاشي با عنوان «نقاط اتفاقي» نيز در گالري نگاه برپاست. ‌اين نمايشگاه كه تا 24شهريور پذيراي علاقه‌مندان بوده، در آن آثارهنرمنداني چون هديه شريف‌زاده، مريم قادري، مينا سنگرگير، بي‌تا علي‌آبادي و... قرار گرفته است. همچنين در سومين هفته شهريور‌ماه نمايشگاه عكس‌هايي از عمق خليج‌فارس در نگارخانه فرهنگسراي انديشه تهران برگزار مي‌شود.

نمايشگاه عكس‌هاي زير آب و تصاويري از عمق خليج‌فارس از 21تا 26شهريور در محل نگارخانه فرهنگسراي انديشه برپا مي‌شود كه در اين نمايشگاه انفرادي، آثاري از عكس‌هاي گرفته شده توسط مسعود يارضوي در غواصي‌هاي اسكين(بدون كپسول) و اسكوبا به نمايش گذاشته مي‌شود. قرار است در اين نمايشگاه تعداد 30اثر با مضمون نگاه ديگر به لحظه‌هاي عمق دريا در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گيرد.

کد خبر 306172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha