همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا نباید این توهم را داشته باشد که تحریم‌هایش علیه مسکو بی پاسخ می‌ماند.

 هشدار روسیه: تحریم های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای عنوان کرد: گسترش تحریم های آمریکا علیه روسیه که در تاریخ دوم سپتامبر علیه برخی از شرکت ها و سازمانهای روسی اعلام شد، نه فقط نشان دهنده مجدد ناتوانی واشنگتن در ارزیابی درست از اوضاع اوکراین است بلکه بازتاب تفکرات و ذهنیت های در چرخه حاکم آمریکا در مسیر نابودی روند بهبود روابط روسیه- آمریکا بوده است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گسترش این تحریم های آمریکا نشانه دیگری از یکسری اقدامات خطمانه آمریکا علیه گروههای مختلف در روسیه است. باید به دولتمردان آمریکایی متذکر شد که این تحریم های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

پیش از این، رسانه های روسی از وضع تحریم های جدید علیه روسیه از طرف آمریکا و قرار گرفتن چند شرکت روسی در فهرست تحریم های واشنگتن خبر دادند. آمریکا روز چهارشنبه در مورد چند شرکت روسی به بهانه ادعایی که نقض تحریم های تسلیحاتی علیه چند کشور خوانده شده است، تحریم های جدید وضع کرد.

بر اساس این گزارش ها، سند مربوط به تحریم های جدید روسی در تارنمای اطلاع رسانی اسناد فدرال آمریکا منتشر شده است.

روسیه از سوی دیگر با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با وقایع اوکراین و درگیری های داخلی این کشور مواجه است و کارشناسان هدف اقدام جدید واشنگتن را در وضع تحریم های جدید، فشار بر مسکو برای امتیازگیری به منظور توسعه ناتو به حوزه نفوذ روسیه و تضعیف هر چه بیشتر این کشور می دانند.

کد خبر 305938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha